De opleiding was heel interessant voor mijn persoonlijke ontwikkeling. Ik ben ook heel tevreden over de docent: hij gaf prettig les en was heel deskundig. Ook de samenstelling van mijn groep was goed: allemaal werkzaam bij een overheid, maar toch heel verschillende achtergronden.
De opleiding sloot echter totaal niet aan op mijn werk. Het deel van de titel "in de Publieke Sector" kan wel worden weggelaten. Het boek is helemaal geschreven voor externe adviseurs, die bij een adviesbureau werken. Dat is een vak apart, en niet vergelijkbaar met het werk als beleidsadviseur. Ik had verwacht dat de opleiding veel meer was toegespitst op het geven van advies aan B&W's en raden, maar dat kwam in de lesstof helemaal niet ter sprake.
Verder viel mij de voorbereidingstijd tegen. Het is fijn dat er maar 3 opleidingsdagen waren, maar de voorbereiding kostte even zoveel tijd. Voor het uitwerken van de moduleopdracht verwacht ik nog zeker een paar dagen bezig te zijn, zeker gezien de strenge eisen die eraan worden gesteld en het feit dat maar 50% een voldoende haalt.
Kortom: als ik dit tevoren had geweten had ik wellicht een andere opleiding gekozen. Ik zal de opleiding dan ook zeker niet aanraden bij mijn collega's.

Score voor Bestuursacademie Nederland: 3.5/5