Ashley Reinink

Mijn opleiding bestond uit twee modules. Werken bij de lokale overheid en Professionele vaardigheden. Ik ga in op beide modules.
Werken bij de lokale overheid: De docent was erg goed, hij had veel kennis van zaken en heeft heel veel bruikbare praktijkvoorbeelden genoemd. Ik dacht dan ook goed voorbereid te zijn op het examen. Helaas haalde ik daar een diepe onvoldoende (net als 5 anderen uit mijn groep) vanwege het feit dat het examen heel veel stof bevatte wat totaal niet in de les of in de reader is besproken. Inmiddels is de docent bezig het examen en de lesstof aan te passen. Echter moet ik nog een herkansing maken. Hopelijk is het examen voor de volgende groep wel te maken.

Professionele vaardigheden: deze module vond ik erg bruikbaar in de dagelijkse praktijk. De docenten waren kundig en boeiend. De moduleopdracht heb ik met een ruime voldoende afgerond en ik was dan ook erg te spreken over deze moduleopdracht, die ik erg leuk vond om te maken.

Ik heb gemengde gevoelens bij deze opleiding. Ik hoop dat nadat de lesstof en het examen van Werken bij de lokale overheid ik het diploma alsnog ga halen. Ook hoop ik dat nieuwe studenten de ellende die ik ermee had (klacht indienen, contacten met medestudenten en docent, verantwoording tegenover werkgever, aanvragen herkansing) bespaart blijft en dat de bestuursacademie wel bereid is om naar klachten te kijken.

Reactie Bestuursacademie Nederland:

We vinden het spijtig om te vernemen dat de studente gemengde gevoelens heeft over de gevolgde opleiding en één van de examens helaas niet positief is afgerond. Met betrekking tot examens dienen we officiële procedures te volgen en binnen gestelde kaders te handelen. Op de beoordeling en vaststelling van de uitslag van een examen kan enkel een officieel en gemotiveerd bezwaar worden ingediend bij de Examencommissie. Wij hebben de studente hierover geïnformeerd. De feedback met betrekking tot het examen is geregistreerd en wordt meegenomen in ons proces ter verbetering van de kwaliteit.
Bestuursacademie Nederland

Score voor Bestuursacademie Nederland: 3/5