Anton

Energieflip geeft een goed inzicht in het verbruik maar niet in de kosten. De vergoeding voor teruglevering kan niet ingevoerd worden, Bij Budgetenergie werkt met variabele tarieven per maand en een lagere terugleveringsvergoeding per kWh. De software is geschreven voor een jaarafrekening en schetst een verkeerd beeld van de kosten. In deze onzekere tijd over de energiekosten is inzicht in de kosten voor mij zeer belangrijk. Jammer dat de ontwikkelaars niet op de marktontwikkelingen inspelen.
Het installeren van de Energyflip is simpel.

Reactie EnergyFlip:

Beste Anton,
Dank je voor je feedback.
Met EnergyFlip proberen we een redelijk beeld te geven van de kosten die met je energieverbruik gemoeid zijn. Het is dan ook een indicatie van wat die kosten zijn en hoe de ontwikkeling er uit zal zien in de komende tijd, geen één op één berekening van je uiteindelijke rekening.
We hebben plannen om de kostenberekening vollediger te maken, zodat de prognose nog accurater wordt. Dit is noodzakelijk omdat de kostenberekening steeds complexer wordt met afname, opwek, teruglevering en, in de toekomst, de afschaffing van de salderingsregeling. In de loop van 2023 zullen we onze nieuwe kostenberekening in de app lanceren.
Groeten, Team EnergyFlip

Score voor EnergyFlip: 2/5