1977 beoordelingen

Kwaliteit is vaak behoorlijk redelijk maar eigenlijk zit er bij iedere bestelling ook wel een tegenvaller. Was het voorheen vooral het javamos wat bruin uitgeslagen geleverd werd en eigenlijk niet meer in een aquarium zou mogen belanden, was het deze keer de Echinodorus Harbich welke ik besteld had en vies tegen viel.

Om een nieuw ingerichte bak een beetje op te vullen had ik een Echinodorus Harbich moederplant besteld. Normaal verwacht je dan een mooie volle en grote plant waar je een lege plek behoorlijk mee kunt vullen.

Bij het aannemen van de doos van de postbode had ik echter al mijn twijfels, een vrij klein doosje, zeker als je een moederplant van behoorlijk formaat besteld. Bij het uitpakken bleken die twijfels gegrond, de plant bestond grotendeels uit wat afgeknipte stengels en wat jong blad met links en rechts een wat langer (ouder) blad.

Al met al een zielig hoopje Echinodorus wat de moeite niet waard was. De webshop eigenaar reageerde vrij laconiek en vond het vrij normaal dit uit te leveren aan klanten, "het was het seizoen" en "de plant wordt ook niet zo groot".

Allemaal mooi en aardig maar daar koop je dus geen moederplant voor, met 2 losse potjes was ik waarschijnlijk beter af geweest. Jammer dat men liever half kaalgeknipte planten planten verkoopt dan gewoon nee te zeggen tegen een klant wanneer er geen kwaliteit geleverd kan worden.

Prijs

Verkoop gewoon nee aan een klant in plaats van een half kaalgeplukte moederplant uit te leveren. Dat zou ik persoonlijk als klant veel meer op prijs kunnen stellen dan de teleurstelling welke ik nu in de doos vond.

Reactie Aquarium123:

Bedankt voor uw review,
Zoals via de mail is besproken is de Echinodorus Harbich een wat minder hogere Echinodorus die maximaal 30cm wordt. U had foto`s met uw mail meegezonden en daarin zagen wij een plant met zeker 30 bladeren. Een mooie plant dus, ik heb inderdaad aangegeven dat in de zomer periode de planten nog voller zijn, maar de plant die u heeft gekregen zou ik ook gewoon in mijn aquarium willen hebben.
Wij dragen veel zorg voor de kwaliteit van onze planten en vinden het zeer belangrijk dat onze klanten tevreden zijn. Helaas kunnen wij ons niet vinden in uw klacht, wellicht heeft u de verkeerde Echinodorus soort besteld en soort verwacht die hoger wordt.
Mocht u nog vragen/opmerkingen hebben omtrent de bestelling dan kunnen we altijd nog in dialoog gaan.

Score voor Aquarium123: 1/5
Zou u dit bedrijf aanbevelen? Nee
Diverse aquariumplanten