Juridische kennis
Reactietijd email

Groenwold

Redelijk

meer nazorg of ondersteuning
vorige huurder leek opzich geen fin.probleem te hebben, maar heb nu nog steeds 2 mnd onbeteeld huur.
Telefonisch/email contact wordt intern niet afgestemd waardoor acties vaak uitblijven. Beter is om 1 aanspreekpunt/contactpersoon te hebben.

Reactie 123wonen.nl de verhuurmakelaar:

Beste Jan,
Bedankt voor jouw feedback. Graag wil ik inhoudelijk reageren.
De vorige huurder was financieel zeer gezond. de verhouding huur / loon had een factor 8.
We hebben zijn situatie op alle manieren nagetrokken en deze klopte zoals hij het op had gegeven. Later heeft hij een bacteriële infectie aan zijn been gekregen die maar niet wegging. omdat hij als zelfstandig technisch specialist in Dubai werkzaam was zal hij in de financiële problemen zijn geraakt. Dit had niemand kunnen voorzien.
Ondanks dat wij alleen de bemiddeling hebben gedaan heb ik je aangeboden om je bij te staan bij het vorderen van de achterstand, dit aanbod staat nog steeds. Wij gaan voor 100% tevreden klanten en daar hoort nazorg ook bij. Daar gaan we heel ver in.
Er is destijds inderdaad een mail van jou enige tijd onbeantwoord gebleven. Dit gebeurt bijna nooit, had er mee te maken dat er onzekerheid was over de ingangsdatum van de nieuwe huur en dan wordt een object minder actueel omdat niet zeker is of het wel beschikbaar is. Dit had niet moeten gebeuren en daarvoor hebben wij destijds onze excuses aangeboden.
De vorige huurder had daarnaast de sleutel al gegeven aan de nieuwe huurder zonder ons allen daar in te kennen. Om gekke situaties te voorkomen zijn wij toen direct tussendoor naar de woning gegaan om een tussen-check te doen en zaken op foto's vast te leggen.
Verder werken wij o.a. met part-time HBO Vastgoed-studenten op de binnendienst om deze een kans op relevante werkervaring te geven. Hierdoor meer kans op overdracht-issues van lopende zaken maar dit zorgt er ook voor dat ons tarief zo laag mogelijk kan blijven. Een nadeel van één aanspreekpunt per huurwoning zorgt ook voor minder handelingssnelheid omdat er dan vaker teruggebeld moet worden, dingen stilliggen bij afwezigheid en zo de kans op een goede huurder soms voorbijgaat.
In elk geval bedankt dat je ons bedrijf ondanks de lage feedback aanbeveelt. En mocht er verder nog iets zijn, dan vernemen wij uiteraard graag!
Groeten Norbert

Score voor 123wonen.nl de verhuurmakelaar: 2/5