VAB

Lobke DM

Ik deed in totaal 10u rijles bij VAB in Zele. Mijn lesgever was Peter. Ik heb niks dan goede ervaringen gehad tijdens de lessen. Eerst had ik stress, niet voor het rijden zelf maar eerder voor de les en lesgever. Helemaal niet nodig dus! Peter had in eerste instantie oog voor mijn persoon op zich, hij vroeg me waarvoor ik stress had, waar ik angstig voor was, hoe ik persoonlijk ben in een leerproces enzovoort. Omdat het eerste contact zo persoonlijk en geintereseerd verliep viel er een groot pak van mijn schouders. Hij hield tijdens de lessen rekening met mij, en de dingen die ik hem vertelde. Hij polste af en toe of het ging met mijn stressgehalte, of we even moesten stoppen, of ik zijn uitleg begrepen had... Bovendien gaf hij mij altijd een veilig gevoel als het op het verkeer aankwam; Hij stelde zaken voor zoals niet meer in het industrie park rijden maar beginnen in het verkeer maar verplichte mij tot niks, daarbij liet hij me wel altijd weten of hij dacht dat ik klaar voor iets was, wat mij dan weer zelfzeker maakte waardoor ik wat hij voorstelde eigenlijk ook altijd probeerde. In het verkeer zelf probeerde hij altijd op een kalme manier aan te geven als hij even de pedalen ging overnemen, om mij gerust te stellen. Ik kon dit ook op elk moment aan hem vragen zonder daar ooit een negatieve reactie op te krijgen; De samenwerking daarin is heel belangrijk en voelde doorheen de rijlessen altijd goed en veilig. Af en toe stopten we ook ergens aan de kant van de weg omdat hij dan met mij overliep wat we net allemaal hadden geoefend en hoe ik het al deed, soms gaf hij dan nog tips mee of toonde dingen visueel aan de hand van tekeningen of voorwerpen. Ik heb enorm veel bijgeleerd daardoor, en vooral omdat hij altijd de tijd nam om dit rustig uit te leggen en niet steeds wanneer ik aan het rijden was en door mijn concentratie vaak niet alles hoorde wat hij vertelde. De tips of uitleg die hij gaf, gaven enorm goede inzichten. Het maakte autorijden en bepaalde aandachtpunten daarin heel erg logisch waardoor mijn leerproces heel goed verliep. Jammer genoeg gaat Peter in pensioen, want anders zou ik hem als leerraar aan iedereen aanraden, en zeker de mensen die denken dat ze het niet zullen kunnen, te traag leren etc. want Peter zal je zeker tonen dat je het wel kan, en zal altijd tot het uiterste gaan om jou comfortabel te leren autorijden!

Praktisch: De auto waarin ik leerde rijden, een Volkswagen Golf, reed heel vlot en rustig. Heel aangenaam!

Score voor VAB: 4.5/5
Zou je dit bedrijf aanbevelen? Ja
Afgenomen dienst: 10u rijles, rijbewijs B