Ineke Hemmen

Tijdens de opleiding heb ik veel geleerd, meer inzicht gekregen op diverse gebieden binnen de hulpverlening en binnen mijn vakgebied kinderopvang. De modules zijn interessant en de ene module spreekt meer aan dan de andere. Over de gehele studieperiode heb ik goede tot zeer goede docenten gehad met een enkele uitzondering die hun vak minder goed verstonden.
Heb meer inzicht gekregen in ontwikkeling en omgeving van het jonge kind, hulpvraag van kind, problematiek kind in ontwikkeling enzovoort, kan beter gesprekken voeren en inzicht in de organisatie kinderopvang. Om de belangrijkste te noemen voor mij.
Tijdens de studie ben ik er achter gekomen waar mijn hart ligt, nl. kinderen met een specifieke zorgvraag en hun ouders en het coachen van pedagogisch medewerkers binnen de reguliere kinderopvang.
Het volgen van een volledige bachelor neemt veel tijd in met name wanneer een module afgerond moest worden met examenopdracht en het schrijven van scriptie. Het sociale leven staat op een laag pitje. Het vraagt veel tijd. Gelukkig stond mijn man en gezin achter me en dat heb je zeker nodig.

Score voor NCOI Opleidingen: 4/5