Bas van Ginkel

Van de week meldde zich een 'adviseur' van engie aan de deur. Mijn vrouw was toen thuis en heeft deze persoon te woord gestaan. In het gesprek werd gedaan alsof hij onze meterstanden kon bekijken, want slimme meter, en op basis daarvan werd een voorstel gedaan.

Helaas is mijn vrouw toen in het verkooptrucje "zet hier even een handtekening voor geheel vrijblijvende informatie" getrapt nadat ze hem dit meerdere malen heeft laten bevestigen. Hij zoomde op zijn tablet helemaal in op het handtekening veld zodat de rest van het formulier niet zichtbaar was.

Paar uur later valt de bevestiging van het nieuwe energiecontract in haar inbox. Dit zijn dus gewoon de oude en vieze colportage tructjes waarvan we allemaal hoopten dat die zouden zijn uitgestorven. Gelukkig is er tegenwoordig een goede wettelijke bescherming en komen we hier wel weer vanaf maar door dit soort mensen verlies je toch een beetje het vertrouwen in de mensheid.

Zorgen dat verkooppersoneel zich aan de regels houdt en niet keihard loopt te liegen tegen nieuwe klanten.

Score voor ENGIE Energie Nederland: 1/5
Beveel je dit bedrijf aan Nee
Product of looptijd contract: