In welke mate kwam deze opleiding overeen met de informatie die je vooraf gekregen hebt?
4.6/10

E. Spijkers

Weinig diepgang en weinig leerzame lessen die je met vertrouwen de praktijk in laten gaan. Veel van de behandelde stof is ook te lezen in de readers. Geen inspiratiedagen of stages. Voor een bedrag... Weinig diepgang en weinig leerzame lessen die je met vertrouwen de praktijk in laten gaan. Veel van de behandelde stof is ook te lezen in de readers. Geen inspiratiedagen of stages. Voor een bedrag van €4200,- is de kwaliteit/ prijsverhouding ver te zoeken.

Welke tips of complimenten wil je geven voor de leerstof, docenten of de organisatie?

Ga ervan uit dat de reader gelezen is en ga samen met de studenten de verdieping aan. Organiseer praktijk momenten.

Wat vond je van het aantal dagen en de behandelde stof?

Zeer matig nogmaals weinig praktijk en hierdoor matig van niveau. Dit had met een thuisstudie ook gekund en daar was ik juist niet naar op zoek.

Berry

Matig en nog wat onvolwassen.
De onderwerpen van de lesdagen leken wat bij elkaar geraapt en het geheel had niet zoveel structuur en samenhang.
Heb helaas niet zoveel geleerd, had wat meer...
Matig en nog wat onvolwassen.
Heb helaas niet zoveel geleerd, had wat meer diepgang verwacht en dat ik met meer bagage naar huis was gegaan.
Er was een grote focus op het geven van een pitch. Het is inderdaad goed om na te denken over het soort uitvaartonderneming dat je wil starten. Het is een leuke insteek, maar tijdens de laatste dag met de 'Dragon-den' commissie was er een sterke focus of men in je uitvaartonderneming zou willen investeren. Ik vraag mij af of het relevant is, want ik verwacht dat de meeste cursisten niet op zoek zijn naar een investeerder, maar gewoon kleinschalig in hun eigen regio gaan starten. Het opstellen en uitwerken van een bedrijfsplan tijdens de cursus was waarschijnlijk een betere en meer praktische insteek geweest.
Vond trouwens de negatieve (3 van de 5) beoordeling van de 'Dragon-Den' commissie weinig motiverend om nu door te gaan met het opzetten van een eigen uitvaartonderneming.

De docenten waren allemaal erg kundig en uit het werkgebied, waren erg enthousiast, open en zetten zich volledig in.
Vanuit Docendo moet er (wederom) tijdiger gecommuniceerd worden, zodat er...
Vanuit Docendo moet er (wederom) tijdiger gecommuniceerd worden, zodat er meer tijd is om opdrachten voor te bereiden.
Ik adviseer om als voorwaarde te stellen om te starten met de ondernemersopleiding, dat je in ieder geval de opleiding van uitvaartverzorger hebt gedaan en ook praktische ervaring (in ieder geval een stage) hebt opgedaan. Nu waren enkele cursisten wel heel onervaren en hadden bij bepaalde onderwerpen geen idee.

Wat vond je van het aantal dagen en de behandelde stof?

Aantal dagen was wat beperkt en met een prijs van meer dan E300,-/dag aan de stevige kant.
Had meer diepgang verwacht, met name het deel om als startende uitvaartonderneming aan klanten te komen. Met suggesties als zo nu en dan wat op social-media posten is een lange weg totdat je daar voldoende omzet uit gaat halen.

Cees

Ik vond de opleiding te kort en wat oppervlakkig.

Meer nadruk op technische details, financiële en juridische componenten, tools, netwerken, belangrijke websites, platforms, beurzen en contact dagen.

Wat vond je van het aantal dagen en de behandelde stof?

Veel te klein, beter 8 dagen, inclusief een excursie, en een toets/examen.