Betrouwbaarheid
Website
Presentatie

Pakhuis Groningen

In één woord: Top.
In iets meer woorden: Een enorme verrassing. €1.500 tegenover (in ons geval) €9.000 voor een 'reguliere' makelaar, daar zit toch een addertje onder het gras? Maar nee hoor. Je hoeft in vergelijking tot een reguliere makelaar écht alleen als extra zelf de bezichtigingen te doen en de tekst voor Funda te schrijven. En die bezichtigingen kun je inderdaad echt beter zelf dan een makelaar, de kijkers hebben de rondleidingen enorm gewaardeerd. En als je goed bent in tekst schrijven heb je al snel een betere tekst dan een reguliere makelaar, die met wel erg standaard teksten blijken te komen. Het is een klein team bij Zelfverkopen.nl, waardoor we altijd dezelfde mensen aan de telefoon kregen (twee in ons geval). Bij het tweede telefoontje wisten ze bij het horen van onze naam al om welk adres het ging, ze kennen de dossiers. Je mag zo vaak bellen als je wilt, ze staan je altijd geduldig te woord en snappen hoe spannend het is om een huis te verkopen. Ze zijn goed bereikbaar, heel kundig, jong, vlot, vriendelijk en professioneel. Ze nemen je alles uit handen, zelfs de onderhandelingen. Heel fijn want dat vonden we het vervelendste van het hele proces: Onderhandelen over prijs en een strategie bedenken bij meerdere kijkers/bieders. We hebben de afgelopen jaar met meerdere makelaars te maken gehad en overal viel het nodige op aan te merken. Wat een verademing is Zelfverkopen.nl. We moesten 2 huizen verkopen en hebben eentje wel via een reguliere makelaar gedaan. Achteraf enorm spijt van.

Prijs-kwaliteit verhouding is fantastisch. Voor € 1.500 (wij hadden als extra ook 360-graden foto's en een video) is al het lastige werk voor je geregeld, tot en met onderhandelingen en opmaken van de akte aan toe. Reguliere makelaars vragen duizenden euro's en onze ervaring is dat die veel minder scherp en dienstverlenend zijn.

Er komt een lokale makelaar langs om het huis op te meten (in totale oppervlakte en inhoud) en een indicatie voor prijs af te geven. Die prijsindicatie voegde voor ons heel weinig toe, leek enkel gebaseerd op voorgaande transactieprijs van het huis maal gemiddelde prijsstijging in de markt. Na reacties van mensen op ons huis en wat vergelijkbare huizen op Funda zoeken, besloten we het huis voor meer dan €100.000 hoger op Funda te zetten. We hebben de vraagprijs gekregen.... Het team van Zelfverkopen.nl steunde ons overigens wel in onze gekozen vraagprijs, ze denken goed mee maar laten de keus bij ons.

Score voor Zelfverkopen.nl: 5/5
Bedrijf aanbevelen Ja