Veen

Op mijn zoektocht naar een jonge Yamaha TDM 900 met weinig kilometers om mijn oude XJ 900 div. op in te ruilen kwam ik via internet terecht bij Witteveen Motoren in Oudelande (Zeeland). Daar stond een mooi exemplaar van eind 2008 met nog geen 30 dkm en wat accessoires, met een goed verhaal erbij en met een faire prijs.
Via e-mail contact gezocht en voor m'n XJ uit 1996 kreeg ik ook een schappelijke inruilprijs terug met een keurige en plausibele onderbouwing. Dus afspraak gemaakt om de TDM te bekijken op locatie. Bleek een flink eind uit buurt bij mij, maar wat van ver komt is lekker, aldus het spreekwoord.
Geen woord van gelogen want daar aangekomen werd ik hartelijk ontvangen door eigenaar Thierry Witteveen en heb ik een overtuigende proefrit gemaakt om de geadverteerde TDM die inderdaad in erg goede staat was.
Ook nog een kijkje genomen in zijn kleinschalige maar zeer goed verzorgde bedrijf, met een overzichtelijke en uiteenlopende collectie uitstekend onderhouden en scherp geprijsde motoren, die Thierry zelf heeft ingekocht en waar hij de voorgeschiedenis van kent. Hij kan je er dus veel over vertellen en dat geeft vertrouwen.
Na mijn proefrit hebben we nog wat zitten napraten en besproken dat mijn XJ kon worden opgehaald en de TDM gebracht naar mijn huisadres. Toen was ik om. Er kon evt. betaald worden bij aflevering en de administratie zou door Thierry worden geregeld. Aldus geschiedde en nu staat er een prachtige TDM bij mij onder de carport.
Al met al gaan een prima en efficiënte communicatie bij Witteveen Motoren vooraf aan de levering van een fijne motor en het vooruitzicht op een prettige en persoonlijke service van Thierry Witteveen. Wat mij betreft een zeker een aanrader voor wanneer je op zoek bent naar een (andere) motor.

Score voor Witteveen Motoren: 4.5/5
Zou u dit bedrijf aanbevelen? Ja
Yamaha TDM 900A