JD.Schilder en Behangwerken

Ik ben als vakman op werkspot steeds ontevredener aan het worden. eerst hadden we het abonnement 253,92 € per 3 maand, voor dit vaste bedrag konden we op elke klus reageren, je betaalde toch een vast bedrag dus je reageerde op elke interessante klus, met als resultaat dat de baten meestal hoger waren dan de kosten, daar kwam nog bij dat we vele mogelijkheden hadden om ons als bedrijf te presenteren, we konden veel foto's plaatsen, veel tekst invoeren, website vermelding, een klant kon informatie vragen, je kon veel communiceren met een klant en veel vragen stellen over en weer, om op die manier de juiste informatie te verzamelen voor een goede prijsopgave, en als je als vakman daar goed in was kon je de klant binnenhalen en was vaak de prijs van ondergeschikt belang, met andere woorden je kon er bijna een website van maken.
Al deze mogelijkheden zijn ons afgepakt onder het mom van dat wij als vakmannen daar zelf om gevraagd hebben, nu kun je reageren op een opdracht en als de klant terug reageert moet je betalen, daar komt bij dat de verstrekte informatie vaak veel te summier is om een goede prijsopgave te doen, terwijl het best een interessante klus zou kunnen zijn als je maar de mogelijkheid zou hebben om vragen aan de klant te stellen. ( werkpot zegt daar zelf over : Op summiere opdrachten zou ik het advies willen geven niet hierop te reageren, gezien de kans op afwijzen namelijk groter is. Richt je vooral op de opdrachten die je echt interessant vindt. ) een werkelijk zotte reactie natuurlijk, want zoveel interessante klussen blijven er dan niet over, zeker in het oosten van het land niet, het is heel veel klein spul , 3 m2 hier, 10 m2 daar, en dan erbij werkspot is bedoelt om werk binnen te halen en heeft een verdien model voor werkspot maar ook voor ons als vakmannen, het zou hetzelfde zijn dat als de bakker zou zeggen , mijn brood smaakt vandaag niet lekker dus koop het maar niet.
Terwijl het probleem simpel is op te lossen door meer verplichte velden toe te passen voor de opdrachtgever die een klus plaatst, waardoor er meer informatie over de klus vrijkomt en wij als vakmannen een betere prijsopgave kunnen indienen.
Het huidige kosten systeem wat werkspot hanteert lijkt er op gericht om meer inkomsten te genereren voor werkspot, terwijl de mogelijkheden en kansen voor de vakman behoorlijk zijn afgenomen. De werkgarantie en kans op werk is relatief laag, terwijl de kosten vrij hoog zijn.
Om een idee te geven heb ik een gekeken naar de kosten vanaf 2011 en dat geeft het volgende beeld:
eerst waren de kosten per 3 maand voor een abonnement 253,92 € of te wel 1.015,68 per jaar.
nu zijn de kosten al 115,98 per maand = 347,96 per 3 maand en 1.391,76 per jaar .
een stijging van bijna 400,00 euro per jaar, en neemt van mij aan dat er ook gekeken is of er ook meer werk is binnen gekomen, wat absoluut niet het geval is, integendeel zelfs.
de laatste facuur van 1-8-2019 koste ons 221,43 € voor 5 opdrachten, met als resultaat : 3 opdrachten wel voor betaalt maar niet gekregen vanwege dat de klant aangeeft alleen maar informatie te willen om prijzen te vergelijken en niet wist dat wij daar voor moeten betalen.
2 opdrachten lopen nog, waarbij er meerdere vakmannen zijn uitgenodigd om opnieuw een prijsopgave te doen, dus betalen aan werkspot en extra kosten maken om er naar toe te rijden ( uren, brandstof enz )
Onze conclusie is zo langzamerhand : de kosten zijn beduidend hoger geworden, de mogelijkheden minder, het rendement lager, terwijl dit voor werkspot zelf waarschijnlijk net andersom zal zijn.
Dit resulteert er voor ons in om waarschijnlijk na 8 jaar afscheid te gaan nemen van werkspot en eens verder te kijken, er zijn meer vergelijkbare websites met de zelfde kosten maar meer mogelijkheden.

Score voor Werkspot.nl: 1.5/5
Zou je Werkspot aanbevelen? Nee