Deskundigheid
Gesprekken
Tests en opdrachten
Communicatie

Luuk Doorgeest

Mijn ervaring bij V&P was erg fijn. Na het inschrijven en toelating tot het programma maak je drie afspraken, en mijn eerste indruk leek alsof dat te weinig zou zijn. Helemaal als je weinig tot geen idee hebt wat voor richting je op wil in de toekomst, in mijn geval. Enkel V&P heeft het tegenovergestelde van mijn verwachtingen bewezen.
De eerste afspraak gaf mij veel vertrouwen. Ik kon mijn verhaal kwijt en wat de struikelblokken zijn op school/werk/vrijetijds niveau. Joanne luistert aandachtig naar je en heeft hier en daar een positieve opmerking over kenmerken over jezelf; dingen die je zelf voor lief neemt bijvoorbeeld. Dit gaf mij weer een fris zelfbeeld en ik kon meer helder nadenken over mijn eigen toekomst, vrijwel zonder echt vast te lopen (wat voorheen het euvel was).
De tweede afspraak was gericht op de huiswerkopdrachten die je meekreeg, en daaruit kwamen nieuwe inzichten. Positieve en - als je ze zo wilt benoemen - negatieve aspecten van jezelf, en punten waarop je kan ontwikkelen. Maar ook terugkerende gevoelens (zoals bij mij weinig trotsheid en zelfvoldoening in werk en school) leert Joanne je niet zo hard voor jezelf te zijn, maar meer te focussen op de punten waar je het meest mee overweg kan. Bij mij voelde het aan als een proces dat aan je voorbijglijd, zonder me druk te maken over wat ik niet ben maar wat ik wél ben. Ook vond ik de testen die je op de computer moest maken bijzonder grondig en de uitkomsten daarvan uitermate verassend. Op sommige aspecten denk je laag te scoren maar scoor je hoog, of andersom. Tevens focus je je ook op studies deze afspraak.
De derde afspraak gaat echt concreet over de studie(s) die bij je past. Je begint met de belangrijkste dingen die je in een studie wilt zien op te sommen, en markeert met een checklist per studie of daar sprake van is. Zeer verduidelijkend, en al vrij snel heb je het resultaat in handen. Oftwel, het doel van het onderzoek is behaald.

- Zakelijk gericht, maar Joanne geeft genoeg ruimte om tussen het programma door je verhaal te doen. Dus ik voelde me altijd prettig.
- Zeer analytisch onderzoek. Joanne heeft mij beoordeeld vanuit het perspectief van een psycholoog en uit het perspectief van iemand met kennis over de huidige markt van studies.
- Grondige testen geven inzicht voor het bedrijf en de klant

Score voor V&P Talent en ontwikkeling: 4.5/5
Zou u V&P aanbevelen? Ja