J.B.P. Schamp

Ga eerst bij de klant ter plaatse kijken en noteer de benodigde materialen dit spaart veel extra tijd en ergernis van monteur en klant.

Ik ben zeer ontevreden over de plaatsing van mijn zonnepanelen.
Ik ben met Kemkens in zee gegaan hoewel deze duurder was dan internet offertes maar dacht hier staat een bedrijf achter.
De uitvoering bleek via Volta Solar te lopen maar de uitvoering weer door monteurs van Kemkens!!!! Contact hierna en afspraken was steeds met Volta Solar , vanaf het begin liep alles mis.
Eerst 2 maanden na mijn opdracht( begin Februari) zou de montage in plaatsvinden (kan gebeuren omdat het druk is)
Monteurs blijken te weinig materiaal bij zich te hebben terwijl ik doorgegeven heb dat de afstand tot de meterkast 60 mtr. is. (waarom komt er eerst niet iemand kijken in plaats van via een luchtfoto te kijken?)
Monteurs blijken geen ervaring met een golfplaten dak te hebben terwijl dit ook door gegeven was en moeten hierover gaan bellen, rond de middag wordt 1 van de 2 monteurs weg geroepen voor een storing , daar ze toch moeten terug komen besluit de 2e monteur rond 14.00 uur ook maar te stoppen.
Daarna zelf diverse keren (met Volta Solar) gebeld voor een nieuwe afspraak terwijl de monteur zei dat er binnen 2 dagen terug gebeld zou worden voor een nieuwe afspraak.
Daarna weer enkele weken moeten wachten voordat de monteurs weer terug kwamen.
Tot overmaat van ramp zakt een van de monteurs door een golfplaat (gelukkig zonder letsel) maar kunnen dan weer niet verder.
Ik heb zelf voor herstel van deze golfplaat gezorgd maar weer zelf moeten bellen voor een nieuwe afspraak.
We zijn ondertussen al half Mei en ze komen de installatie verder monteren.
De monteur regelt alles in en zegt dat er via de mail een link komt om het via Internet te volgen, helaas deze mail komt nooit maar de installatie werkt en ik denk dit komt wel.
Enige tijd later wordt ik gebeld (weer door Volta Solar) dat de installatie nog opgeleverd moet worden worden en dat er in Juli (datum moet ik opzoeken) in de middag iemand zal komen, de hele middag zitten wachten maar niemand geweest.
De volgende dag maar weer gebeld met Volta Solar en enkele dagen later ben ik terug gebeld voor een nieuwe afspraak op vandaag 24 september en ik zou 1 dag van te voren gebeld worden om de tijd door te geven, helaas gisteren niets gehoord maar vandaag maar de hele dag zitten wachten, helaas weer niemand geweest.
Weer gebeld met Volta Solar en kreeg te horen dat hun al enkele maanden niet meer met Kemkens werken en nu maar contact moet opnemen met Kemkens.
Gelukkig heb ik de rekening nog niet betaald en ga dit pas doen als alles in orde is.
Achteraf had ik toch beter met een veel goedkopere internet offerte in zee kunnen gaan dat had k misschien wel dezelfde ellende gehad maar was ik veel minder geld kwijt geweest en had ik het bedrag sneller terug verdient.
Jan Schamp Mill.

Welke van de hieronder getoonde aspecten waren voor u doorslaggevend in uw keuze voor een leverancier van zonnepanelen? Kies max 3 antwoorden

Alles-in-1 pakket (aanschaf en installatie), Betrouwbaarheid van de leverancier, Kennis en vakmanschap

Wat viel u in positieve zin op?

monteurs bleven vriendelijk maar baalden zelf ook van de slechte planning .

Score voor Volta Limburg Zonnepanelen: 0.5/5