Hoe vond u de informatie op de website?
Bent u tevreden over de benadering / behandeling door uw plastisch chirurg?
Zou u een volgende keer weer uw behandeling bij de VandenBroecke Kliniek laten uitvoeren?
Hoe informatief was het consult?
Hoe vond u de ontvangst in de kliniek?

Enorm veel spijt dat ik de VandenBroecke Kliniek heb uitgekozen voor mijn bovenooglidcorrectie ondanks de 736 positieve reviews.
Dr Rose Rhemrev-Pieters was de uitvoerende plastisch chirurg. Tijdens het intake gesprek stelde zij voor om Xanthelasma (vetbultjes) te verwijderen die in de hoek bij mijn neus op mijn rechter ooglid zaten. Ik ben daar toen niet op ingegaan omdat ik mij afvroeg of dat mooi zou worden omdat de locatie van die bultjes tamelijk ver verwijderd was van de ooglidplooi.
Op de dag van de ingreep vroeg zij het nogmaals of zij deze bultjes moest verwijderen waarop ik haar vroeg of dat dan mooi zou worden.
Zij antwoordde hier bevestigend op.
In eerste instantie leek het er goed uit te zien maar nu na bijna twee maanden is er een lelijke huidplooi ontstaan die als een strak gespannen vel voor mijn binnenste ooghoek zit. Wat heb ik een spijt dat ik niet naar mijn eigen gevoel heb geluisterd maar op haar expertise heb vertrouwd.
Aan mijn linker ooglid kreeg ik een infectie. Daarom werden de hechtingen een dag eerder verwijderd. Er werd nog een arts bij geroepen om deze infectie te beoordelen maar het enige commentaar was dat er nog wel een druppel pus uit zou kunnen komen.
Zo werd ik naar huis gestuurd. Een week later was het nog niet verbeterd. Ik heb contact opgenomen met de kliniek en Dr Rhemrev bekeek mijn oog. Ik uitte mijn zorgen en vroeg om antibiotica, hierop kreeg ik een recept voor antibiotica zalf. Hierna werd er geen een keer geinformeerd of de infectie al aan het afnemen was dus van enige nazorg was geen sprake. Inmiddels is er een flink litteken ontstaan wat tot een lelijke verdikking heeft geleid in mijn binnenste ooghoek.
Beide ogen zijn mislukt, er is goed te zien dat er aan "gesleuteld" is.
Ik ben reviews gaan lezen over Dr Rose Rhemrev en ben erachter gekomen dat zij al meer ontevreden (lees: ongelukkige) patienten op haar conto heeft staan. Hoe is het mogelijk dat zij gewoon door kan blijven praktiseren?
Inmiddels heb ik een second opinion aangevraagd bij een andere kliniek want mijn vertrouwen in de VandenBroecke Kliniek is tot het absolute nulpunt gedaald.
Onge

Reactie VandenBroecke Kliniek:

We vinden het heel vervelend voor u dat u geen positief gevoel heeft overgehouden aan uw behandeling in onze kliniek. Wij zijn trots op wat wij doen en betreuren het dat u daar anders over denkt. Het is tenslotte ons doel ook u naar volle tevredenheid te behandelen.

Gelukkig zien wij slechts zelden complicaties. Een hele enkele keer treedt er wel eens een infectie op en als dat gebeurt is dat heel vervelend voor de betrokkene. Wij kunnen ons dus goed voorstellen dat dit een teleurstelling voor u was. Naar onze mening hebben wij u hierin adequaat bijgestaan. U bent na de ingreep gebeld en we hebben u toen gevraagd hoe u zich voelde en of er bijzonderheden waren. Toen u een aantal dagen later meldde dat u bang was dat er iets niet goed ging hebben we u direct uitgenodigd voor een extra controle en naar aanleiding daarvan medicijnen voorgeschreven.

Wij vinden het jammer dat u daarna niet meer op de afgesproken controle bent gekomen. De klachten over uw behandeling heeft u dus niet eerder met ons gedeeld en hebben we dus ook niet met u kunnen bespreken. We lossen problemen altijd graag op. Ook het eindresultaat hebben wij niet meer gezien.
Wij vragen u dus nogmaals om terug te komen voor een eindcontrole om eea met u te bespreken en om te kijken op welke wijze wij u verder kunnen helpen. Mocht u deze afspraak niet willen met uw behandelend arts, is het altijd mogelijk om deze te maken met één van onze andere plastisch chirurgen.

Wij hopen van u te horen.

Score voor VandenBroecke Kliniek: 0.5/5
Beveelt u de VandenBroecke Kliniek aan? Nee