1/10
2/10
2/10
1/10

Gert Kroon

1/10

In het boekje ‘Marsorders voor de eindstrijd’ haalt Corrie ten Boom op pagina 70 aan, hoe haar zus Betsie met haar over de hemel had gesproken n.a.v. het boekje van Sadhoe Soendar Singh, dat zij kort voor hun gevangenneming had gelezen. Dit bracht mij ertoe om het boekje ook te kopen. En … ik kan dat iedereen aanraden, die met vragen zit over hoe het in de hemel zal zijn. Bij het ouder worden ben ik mij daar zelf ook steeds meer in gaan verdiepen, en … ik zie er persoonlijk ook steeds meer naar uit om op Zijn tijd ‘bij de Heer mijn intrek te mogen nemen’, ook al ben ik een heel gelukkig mens en dankbaar voor iedere dag.
Sommigen beweren ‘Dood is dood’, 'afgelopen, uit, niets meer'. Echter, zelfs de wetenschappelijke studie van de Nederlandse cardioloog Pim van Lommel toont duidelijk aan, dat er na het overlijden nog een voortbestaan van ons ‘Eindeloos bewustzijn’ moet zijn.
Soendar Singh is in 1929 overleden. Opmerkelijk is, dat hetgeen hij in zijn boekje schrijft geheel bevestigd wordt door hedendaagse (betrouwbare) bijna-dood-ervaringen. Het mag als een bijzondere genade van Gods wege gezien worden, denk ik, dat het voortbestaan na het heengaan, ook door deze getuigenissen, steeds meer onder onze aandacht wordt gebracht. Het intensiveert ons (gebeds)leven van iedere dag en is een reuze goede motivatie om ons eens en te meer voor te breiden op de toekomst. Onze geestelijke ontwikkeling en karaktervorming hier op aarde in dit leven is van groot belang en bepaalt mede, wie wij ‘daar’ mogen zijn! De door de schrijver aangehaalde Bijbelteksten heb ik uitgeschreven. Dat op zich is ook al een heel verrijkende bezigheid om meer zicht te krijgen op de overweldigende toekomst, die ons te wachten staat.
Eemnes, Gert Kroon.

Vlotte aflevering.

ik heb geen tips voor verbetering