Info over verloop reservering
Reserveringsgemak
Snelheid reservering

Zeer slecht, onprofessioneel en niet hulpzaam

Als je wilt boeken zijn de klantmedewekers heel vriendelijk

Reactie Triptime Vliegtickets:

Naar aanleiding van uw beklag hebben wij het e.e.a. grondig uitgezocht en kunnen u als volgt informeren.
Allereerst betreuren wij de ontstane situatie ten zeerste.
Bij het invoeren van de namen van de passagier wordt op onze reserveringspagina in het rood nadrukkelijk aangegeven dat u de namen van de passagier dient in te vullen ‘zoals vermeld in reisdocument’.
Dat betekent dat de namen volledig uitgeschreven dienen te worden en dus geen initialen ingevuld dient te worden.
Dit wordt nadrukkelijk vermeld op de website om te voorkomen dat de passagier hinder zal ondervinden gedurende de reis.
Desalniettemin heeft u tijdens het plaatsen van de boeking enkel de initialen ingevuld welke heeft geresulteerd voor problemen tijdens het inchecken.
Indien u tijdens het plaatsen van de boeking de passagiersgegevens correct had ingevuld, zou u geen hinder hebben ondervonden op het moment van inchecken.
Indien de gegevens zoals vermeld in het reisdocument niet overeenkomt met de gegevens zoals bekend bij de luchtvaartmaatschappij, dan is het checkin personeel genoodzaakt om u volgens het APIS* regelgeving tot de vlucht te weigeren.
*De luchtvaartmaatschappijen zijn verplicht ‘AdvancePassenger Information’ (APIS) te verzamelen en aan te leveren aan grensautoriteiten van bepaalde bestemmingen.
Hieronder valt identiteitsinformatie zoals vermeld in het reisdocument en basis vluchtinformatie, deze informatie dient strikt overeen te komen zoals vermeld in het reisdocument.
Wetgeving dwingt luchtvaartmaatschappijen het APIS proces en de kwaliteit van deze informatie correct aan te leveren.
Passagiers mogen niet mee aan boord indien de gegevens niet juist zijn aangeleverd.
Derhalve kan dit voor ons en de luchtvaartmaatschappijen leiden tot hoge boetes of zelfs het intrekken van licenties om op een buitenstation te opereren, indien wij niet in staat zijn te voldoen aan de APIS regelgeving.

Het onjuist invullen van de namen is uw eigen verantwoordelijkheid en wij zijn gebonden aan de regels van de luchtvaartmaatschappij.
Derhalve hebben wij ondanks alle inspanningen u in deze kwestie niet verder kunnen helpen.

Score voor Triptime Vliegtickets: 0.5/5
Beveelt u dit bedrijf aan? Nee
Aangekocht product: Ticket naar izmir