Pascal J.

Goed, het maken van een afspraak is kinderlijk eenvoudig en de communicatie lijkt prima. Het is wel jammer dat de taxateur uiteindelijk niet naar onze wens (die slechts maar miniem afwijkt van de uitkomst) heeft getaxeerd. Het gevolg was dat de maximale mogelijke hypotheek iets naar beneden moest worden bijgesteld, wat voor kostbaar tijdsverlies zorgt.

Allemaal geen ramp, maar wel erg jammer. Ik zou mensen toch aanraden zelf contact te leggen met een makelaar zodat men goed kan overleggen naar welke (redelijke) waarde toegewerkt moet worden.

Reactie Taxatievergelijk.nl:

Helaas is het verboden om marktwaardes vooraf te communiceren om zo naar een bepaalde marktwaarde toe te laten werken. Heeft u er weleens over nagedacht als de door u opgelegde markwaarde wordt opgesteld en u komt in financiele problemen wat de consequenties voor u dan zijn?
Helaas werd in het verleden dit te vaak gedaan en hebben we daardoor mede de woningcrisis gehad en dat vele consumenten met restschuld zitten. Laat daarom een taxatie doen door een onafhankelijke taxateur.

Score voor Taxatievergelijk.nl: 3/5
Beveelt u dit bedrijf aan? Ja
Afgenomen dienst: