Ben van Mourik

Geven geen garantie, komen hun afspraken niet na.
Klacht
in februari is er iets stuk gegaan aan mijn zonnepanelen.
Ik heb toen met solaredge gebeld en mij werd verteld dat er een optimizer stuk was.
waarop ik een melding heb gemaakt bij mijn installateur sungevity.
Deze kwam binnen een paar weken de omvormer vervangen.
Ik was natuurlijk verbaast.
toen de omvormer was vervangen werkte het natuurlijk nog niet.
De monteur ging meten en constateerde dat er spanning op het systeem stond(67 volt??)
Daar er die dag windkracht 8 stond kon de monteur niet het dak op, maar hij vertelde me dat ze zouden terug komen met 2 man een een steiger omdat mijn schuine dak op 5 a 6 meter hoog zit.
Daarna hebben ze steeds de afspraken afgezegd en is er niets gebeurd.
tot afgelopen vrijdag is er een monteur gekomen die draden in de meter kast is gaan veranderen.
Maar ook dat heeft niets geholpen.
Nu zeggen ze dat de fout in de meterkast zit, wat me onlogische lijkt, daar het systeem jaren goed heeft gewerkt.
En spreken ze niet meer over een optimizer, en de monteur die in de meter kast de draden heeft om gezet zegt dat daar nu alles goed zit en hij verwacht dat nu de omvormer weer stuk is.
Hij was met een bestelbusJE en had GEEN stijger bij zich om iets op het dak te doen terwijl dat wel was afgesproken.
ze komen hun afspraken niet na, dus ben ik bang dat het voorlopig niet word opgelost.
ik zit nu al vanaf februari zonder opbrengst a +/- 100 euro per maand.

Reactie Sungevity Nederland:

Beste Ben van Mourik,
Hartelijk dank voor uw bericht. Zoals wellicht weet zijn de afhandeltijden langer als gevolg van de huidige drukte en personeelstekorten.
We hebben samen met SolarEdge grondig naar uw systeem gekeken en geconstateerd dat de omvormer moest worden vervangen. Na het vervangen van de omvormer hebben we geconstateerd dat er ook een defect was in een van de optimizers. Dit probleem hebben we eveneens besproken met SolarEdge, en we hebben een case ingediend om dit te verhelpen. In de tussentijd hebben wij regelmatig met u contact gehad via de email. Gelukkig hebben we dit alles binnen de garantie kunnen oplossen.
We begrijpen dat het langer heeft geduurd dan u had gehoopt, en we willen onze excuses aanbieden voor het ongemak. Helaas zijn langere afhandeltijden momenteel normaal vanwege de omstandigheden. We doen ons uiterste best om onze service op peil te houden en zo snel mogelijk te reageren op de behoeften van onze klanten.
Mocht u nog verdere vragen of opmerkingen hebben, aarzel dan niet om contact met ons op te nemen. We staan altijd klaar om u te helpen.
Marco van Sungevity

Score voor Sungevity Nederland: 0.5/5