Informatie op de website of in de winkel

L. B.

Pelletkachel gekocht, vervolgens blijkt bij defect gaan dat Stokertje geen dealer meer is en worden we niet geholpen en "doorverwezen" naar een of andere online site. Echt super. 1 met een griffel.

Lange wachttijd

Wanneer je een kachel verkoopt zorg dan ook dat je het wilt maken.

Reactie Stokertje Kachelparadijs:

Geachte mevrouw Bouman,
Graag willen wij het een en ander toelichten omdat het absoluut niet zo is dat wij u geen diensten willen verlenen maar dit helaas voor u niet de snelste en voordeligste oplossing is.
De reden hiervoor is, zoals eerder gezegd, dat we geen dealer van Edilkamin meer zijn. We begrijpen uit uw reactie dat u dit ons kwalijk neemt maar dit is een situatie die we 4 jaar geleden ten tijde van de verkoop in 2019 aan u helaas niet hadden kunnen voorzien. U heeft in 2019 bij ons een demomodel gekocht en er is sinds 2019 veel veranderd.
We kunnen nog wél het onderhoud aan uw kachel uitvoeren en reparaties verrichten maar omdat wij, omdat we niet meer tot het dealernetwerk behoren, niet meer op de hoogte gehouden worden van ontwikkelingen zijn onze monteurs niet voorzien van de meest recente informatie. Ook in het verleden, toen we nog wel dealer waren, was het zo dat pelletkachelhulp.nl de servicedienst van de fabrikant is in Nederland. De servicedienst van een fabrikant verzorgt de trainingen, bestelling van onderdelen, verspreiding van kennis en informatie én voert servicebezoeken uit op het moment dat een dealer het niet op kan lossen.
We begrijpen dat het mogelijk verkeerd op u overgekomen is omdat we door hebben verwezen naar een website, maar zoals aangegeven in de mail van onze afdeling werkplaats zijn zij niet zomaar een website maar hét aanspreekpunt voor garantie, reparatie en overige servicegevallen van EdilKamin in Nederland.
We willen u natuurlijk graag tevreden stellen dus als u toch graag wilt dat wij u verder helpen is het alternatief dat wij een monteur bij u langs sturen. Mocht het bij het eerste bezoek niet lukken om de problemen op te lossen en/of er nog ander problemen zijn zullen we alsnog door moeten verwijzen naar de Edilkamin specialist; pelletkachelhulp.nl. Omdat de kachel 4 jaar oud is en de garantie verstreken is op uw pelletkachel is dat voor u kostbaarder dan u meteen door te verwijzen naar hun.
We zien verder in ons systeem dat u geen contract met ons heeft voor het jaarlijkse onderhoud aan uw pelletkachel, waarschijnlijk heeft u hiervoor een ander bedrijf gevonden. Bij pelletkachelhulp.nl kunt u ook onderhoud uit laten voeren en zijn evt. onderdelen ook meteen te bestellen. Ons inziens is het efficiënter om onderhoud en reparatie door hetzelfde bedrijf uit te laten voeren.
Tot slot, willen we u onze excuses aanbieden voor het gegeven dat we geen dealer meer zijn maar hopen dat u na het lezen van onze toelichting begrijpt dat wij u doorverwijzen hebben in uw eigen belang.
We ontvangen graag uw reactie en mocht u nog gegevens of aanvullende informatie of diensten van ons nodig hebben dan helpen we u hier natuurlijk ook graag verder mee.
't Stokertje

Score voor Stokertje Kachelparadijs: 0.5/5