Informatie op de website of in de winkel

R van der Zande

Helaas niet zo goed:
Over het algemeen heeft de firma mooie kachels in de winkel staan.

Ik ben goed geholpen door een medewerker . De medewerker dacht mee naar een mooi oplossing bij ons thuis en gaf mondeling aan dat de kachel snel leverbaar zou zijn. Vandaar toch besloten om deze kachel te kopen.

Helaas bleek naar 2 weken dat de levertijd toch van 4 weken naar 4 maanden ging. Helaas krijg je geen orderbevestiging met levertijd. Een andere medewerker gaf aan dat het niet anders was en ik kreeg de volgende opties voorgesteld: een andere kachel te kopen, te annuleren of de 4 maand wachten.

Uiteindelijk heb ik een leverancier gevonden die wel de kachel op tijd kon leveren, Dus heb weer contact gehad met dezelfde medewerker. Deze gaf aan om de hoofdvesteging te bellen, maar begreep de keuze goed. Ook bij de hoofdvesteging gaven zij hetzelfde aan en vroegen mij om het op de annulering te bevestigingen per mail.

Dit leek een mooie oplossing, Maar helaas werd hier toch anders over gedacht nadien. Na anderhalf week kreeg ik ineens een mail: "Wij hebben een kachel voor u gevonden. Die moet u afnemen". Ze gaven aan dat ik niet meer van de koop af kon. Wat mij ten zeerste verbaasde omdat dit mondeling overeengekomen is en ik het per email bevestigt had, zoals afgesproken.

Helaas houdt deze Firma zich niet aan de mondeling gemaakte afspraken en kan er alleen bij wederzijdse schriftelijke goedkeur geannuleerd worden.

Uit eindelijk ben ik met de schikking akkoord gegaan, omdat een mondelinge afspraak lastig te bewijzen valt. Jammer dat het telefoongesprek niet had opgenomen is.

Weer veel geleerd van bedrijven die niet de afspraken naar komt.

Dus Ik wil met deze review iedereen waarschuwen: Leuke winkel, veel te koop, maar alles op papier laten zetten en niks mondeling van deze firma geloven.

Er staan veel en mooi kachels in de winkel

Communicatie en levertijd eerlijk vertellen

Reactie Stokertje Kachelparadijs:

Beste meneer en mevrouw Van der Zande, We vinden het ontzettend teleurstellend dat we van u een negatieve review krijgen terwijl we u een schikking voorgesteld hebben omdat we de situatie wel erg sneu voor u vonden. Dat terwijl de door u geraadpleegde advocaat erkende dat wij volledig in ons recht stonden aangezien u geen overhaaste beslissing had moeten nemen en onze formele reactie af had moet wachten. We hadden namelijk gewoon nakoming van de overeenkomst of het dubbele bedrag aan annuleringskosten kunnen eisen, dat hebben we echter niet gedaan. Deze review voelt daarom erg onterecht.
U adviseert mensen in deze review om alles op papier te zetten maar u was juist degene die mondeling een schriftelijke overeenkomst wilde ontbinden in een telefonisch gesprek met een logistiek medewerkster die hier niet over gaat. Zij heeft u gevraagd de annulering te bevestigen per mail zodat hier op gereageerd kon worden. N.a.v. deze mail hadden wij gelukkig heel snel al een oplossing gevonden waardoor we u toch op korte termijn konden helpen. Jammer genoeg had u toen al bij iemand anders een kachel gekocht zonder onze reactie op uw annulering af te wachten. Als er al sprake van een waarschuwing zou moeten zijn dan is dat om altijd een bedrijf de gelegenheid te geven om te reageren en met een oplossing te komen voordat je overhaast bij een ander dingen gaat kopen zonder dat de overeenkomst ontbonden is. Teleurgestelde groet van 't Stokertje

Score voor Stokertje Kachelparadijs: 0.5/5
Zou u 't Stokertje aanbevelen? Nee
Pelletkachel, Door zeer lange levertijd toch moete...