Informatie op de website of in de winkel

De jong klant nr 75986

T branderpotje van onze extraflame pelletkachel is na 7 jaar gebruik aan vervanging toe.
Ik denk ga ff de leverancier bellen om te vragen of ze deze op voorraad hebben 10 minuten in de wacht bij de afdeling service krijg ik als antwoord moet u ff op de website kijken onder de groene knop
Nu staat me bij dat ik afgelopen zomer ook al navraag had gedaan en als antwoord kreeg dat levering ongeveer 9 WEEK zou duren rechtstreeks zelf besteld in Italië duurt 4 dagen plus t prijsverschil Italië 56 euro
Een slechtere service kun je toch zelfs niet verzinnen de afdeling service bellen en ipv adequaat de klant te helpen doorverwijzen naar de website en de abnormale levertijd. ( uitlevering na het stookseizoen )

Geen tov de andere aanbieders

Aftersales dat bepaald de herhaal aankoop van de klant. Daar valt in dit geval nogal wat te behalen

Reactie Stokertje Kachelparadijs:

Beste meneer (ivm privacy redenen hebben wij uw naam weggelaten)
We hebben inmiddels navraag gedaan hierover en willen u hier aanvullend over informeren.

Het bestellen van onderdelen is niet zo gemakkelijk als het soms lijkt voor een klant.
We hebben als verkooppunt namelijk met ca. 120 verschillende merken te maken. Deze merken hebben allemaal honderden verschillende types haarden in de loop der jaren gefabriceerd. Elk type/model heeft op zijn beurt weer een stuk of 10 specifieke onderdelen. Het is voor ons daarom onmogelijk om voor al deze merken en modellen onderdelen op voorraad te houden, we hopen dat u dat begrijpt. Anders zouden we elk jaar duizenden onderdelen van onze voorraad af moeten boeken en dat zou het voortbestaan van ons bedrijf uiteraard in gevaar brengen.

Voor de desbetreffende fabrikant is dat een stuk eenvoudiger omdat ze slechts met hun eigen merk te maken hebben en alleen hiervoor de voorraad aan hoeven te houden, waarvoor ze vele, vaak wat grotere, afnemers hebben.
Onderdelen voor haarden kunnen wij alleen bestellen bij de fabrikant of importeur (als ze zelf geen vertegenwoordiging in Nederland hebben).
De levertijd hier op is doorgaans een aantal weken. Dat vinden we zelf ook erg vervelend maar de kachelbranche is helaas nog niet een branche die op een ‘bol.com-achtige’ manier werkt.
Daarom adviseren wij ook altijd om onderhoud uit te (laten) voeren in de lente/zomer zodat eventueel benodigde onderdelen dan ook meteen besteld kunnen worden.

Het bestellen van onderdelen kan alleen via onze website omdat dan meteen de juiste informatie ingevuld kan worden. Onze leveranciers accepteren namelijk geen bestellingen zonder volledige input aangaande het merk/model en serienummer.
Dat dat ambtelijk of bureaucratisch overkomt snappen we heel goed, maar de ervaring heeft geleerd dat een zo compleet mogelijk beeld nodig is om verkeerde bestellingen en leveringen te voorkomen. Van een haard worden soms meerdere series en updates uitgebracht en dan kan ook het benodigde onderdeel veranderd zijn. Vandaar dat het serienummer van belang is. Het is uiteindelijk in ieders belang dat meteen het juiste onderdeel geleverd kan worden omdat je als klant anders nog langer moet wachten.

Dankzij de internationalisering en de ontwikkeling van websites kan het voorkomen dat u het onderdeel zelf sneller kunt vinden bij een leverancier online, ergens in de wereld. Het staat u natuurlijk vrij om onderdelen op die manier in te kopen en we begrijpen dat dat in dit geval voor u voordeliger is vooral omdat er verschillende schakels (importeur en wij) overgeslagen kunnen worden. In feite is dat voor iedereen ook veel praktischer.

We hebben inmiddels ook gesproken met de medewerker die u vandaag aan de telefoon gehad heeft en van hem kreeg ik de volgende informatie:

Ik heb meneer vanmorgen gesproken. Nou ja gesproken, ik was aan het uitleggen op welke manier het beste de onderdelen aangevraagd kunnen worden. De kans kreeg ik echter helemaal niet, omdat meneer mij uitmaakte voor domme ambtenaar en daarna de verbinding verbrak.

We willen nogmaals benadrukken dat we deze situatie heel erg vervelend vinden maar dat we uw review erg veroordelend vinden voor een situatie waar wij helaas niets aan kunnen veranderen. De bestelprocedure is namelijk relatief eenvoudig en uitsluitend ontwikkeld om ieders belang, en vooral het belang van u als klant, te dienen. Dat wij door omstandigheden niet dezelfde snelheid kunnen bieden als een leverancier in Italie die dichter bij de bron zit, spijt ons zeer, maar kan naar onze mening (welke natuurlijk persoonlijk is) niet voldoende aanleiding zijn voor een dergelijk vernietigend online commentaar. Het is tegenwoordig erg gemakkelijk om een bedrijf van alles kwalijk te nemen, maar de situatie is vaak wat complexer dan het lijkt.

We hopen op uw begrip na bovenstaande toelichting en zouden het zeer op prijs stellen als u uw review bij wilt stellen.

Bij voorbaat hartelijk dank daarvoor en als ik nog iets voor u kan betekenen dan hoor ik het graag.
Hartelijke groet, 't Stokertje

Score voor Stokertje Kachelparadijs: 1/5