Nare bijsmaak wanneer je als opleider via Springest je aanbod uitzet

Beschrijf hier uw ervaring

Door de jaren heen is Springest verandert van een platform voor oriëntatie tot een bemiddelaar voor opleidingen en dat gebeurt niet helemaal zuiver. Wees hier als opleider en ook als cursist van bewust!

Een voorbeeld;
Een cursiste had ons gevonden via Spingest en daar een formulier ingevuld om een “informatiepakket” te ontvangen. Bij ons was naast de generieke informatie die wij zelf hadden ingevuld in het portaal nooit om additionele informatie gevraagd. Uit nieuwsgierigheid hebben we zelf de 'studiegids' gedownload. Dit blijkt een kopie te zijn van de informatie die wij zelf hebben ingevuld aangevuld met reclame voor Springest.

Vervolgens heeft Springest contact opgenomen met de cursiste of zij nog vragen had. De vragen die zij had (o.a. of ze nog kon starten in een al lopende opleiding) kon Springest niet beantwoorden en zij hebben haar doorverwezen naar ons. Ons cursussecretariaat heeft de cursiste twee keer gesproken, maar wist niet dat zij via Springest kwam. Uiteindelijk kwam de aanmelding via Springest binnen, dus daar waren we verbaasd over. We dachten dat dit mogelijk een eis was van haar werkgever maar ze zei dat Springest had gezegd dat ze zich via hun aan moest melden en wij konden 15% commissie betalen terwijl we al het werk zelf hadden gedaan.

Eerder hadden we ook al een keer een akkefietje dat iemand zich via onze site had aangemeld en later via Springest en Springest de 15% alsnog opeiste, omdat de cursist eerst contact zou hebben gehad met Springest.

Geloof niet in de verhalen van de studieadviseurs maar neem zelf contact op met het opleidingsinstituut. Zij kennen hun opleidingen en de inhoud ervan. Springest is alleen een (duur) doorgeefluik.

Score voor Springest.nl: 1/5
Ik beveel Springest aan Nee