Eenvoud van reserveren
Restaurant
Service tijdens bezoek
Faciliteiten
Arrangement/ entree

Super Last minute boeking (paar uur van te voren) gedaan voor een ontstress mini-break naar Spa & Hotel Zuiver. Kan de combinatie echt aanbevelen mocht je niet om de hoek wonen en geen stress willen van op 1 dag 2 x moeten reizen!
Een hotel overnachting (topaanbieding voor maar 85€) geeft je 2 dagen toegang tot de Spa, je kunt er al dan niet een ontbijtje bijboeken (14,50€ prima! ook glutenvrije opties op aanvraag) maar dat is niet verplicht. Ik was alleen maar deze prijs is in principe voor 2 personen. Dat is echt geen geld.
De spa kende ik al aangezien ik jaren in Amsterdam heb gewoond; heerlijk en zo ruim met een luxe uitstraling. Het hotel heeft me aangenaam verrast. Prachtige ruime kamer, lekker bed en een geweldige regendouche. Hoe lekker is dat om met je badjas aan meteen de spa in te kunnen duiken en nadien weer je bedje in?
Op zondagmiddag aangekomen en 5 uur in de Spa doorgebracht. De volgende ochtend na het ontbijt en uitchecken (je koffer of tas kun je zo lang weg laten zetten mocht je met OV zijn) stevig gewandeld in het Amsterdamse Bos en daarna weer tot 17:00u de Spa in. Helemaal schoon, met rose huidje en uitgerust terug naar huis. Zou het zo weet doen! Wat zeg ik; ik ga weer eens een datum zoeken want het is echt een mini vakantie.

Positieve punten tijdens je bezoek

Op nr. 1: De heerlijke opgietingen in de Finse buiten sauna. Erg goed 'gehost' door een symphatieke opgieter ( type relaxte 'snowboarder') die zijn taak op luchtige wijze toch zo serieus neemt dat hij (met zijn duidelijke en fijne uitleg) iedereen ook echt stil weet te krijgen!! (Toch wel zeldzaam in deze sauna. Zie nadelen)
Heerlijk doorzweten, en echt 15 min. anti-stress therapie. Top. Echt niet missen!

Op nr. 2: Ik ben nogal gek op Rituals en krijg dit normaliter alleen kado. Hier douche, shampoo en scrub je jezelf dus eindeloos met ritual producten. Wat een verwennerij!

Op nr. 3: Service
-mijn slippers waren door iemand meegenomen. (Per ongeluk?) Ik melde dit bij de balie (want zonder slippers kun je niet veel meer) en kreeg gratis nieuwe
- Ik ben glutenvrij (wel van te voren gemeld) en kreeg nu eens geen klef wit fabrieksbrood maar lekkere bolletjes.

Verdere pluspunten;
-erg fijne infrarood sauna voor pijnlijke spieren
- goede temperatuur van de stoomruimtes
- dutje doen in het (redelijk stille) caldarium
- de openhaard sauna buitenj
- aanwezigheid van een enorm luxe zonnebank
- mogelijkheid tot het boeken van last-minute massages
- aanwezigheid van een hotelgedeelte
- de ligging in het Amsterdamse Bos.

Hotel:
- beste regendouche EVER. (Perfecte waterdruk)
- Lekker bed. Maar dat is persoonlijk (ik houd niet van harde bedden)

Verbeterpunten of suggesties

1a. Een absoluut nadeel van Spa Zuiver vind ik de akoestiek. Omdat het heel hoog en open is, is het een 'galmbak' en ontstaat er bij gepraat al snel een kakkefonie aan geluid dat soms tot in de sauna zelf doorklinkt. Nou is er aan de architectuur niks meer te veranderen maar waar nog wel wat te halen valt bij deze Spa (en wat mij persoonlijk echt stoort) is dat het NERGENS echt stil is:
!!
1b. er is ook geen stilte ruimte... Het relaxgedeelte boven heeft geweldige bedden maar het is meteen ook horeca. Dus staat er meteen een ober voor je neus en zitten er voor je diverse mensen te pimpelen en hun week bij te kletsen. Niet echt relaxed... Ik had na mijn zoveelste bezoek echt de hoop dat hier inmiddels wat aan veranderd was maar blijkbaar is stilte in deze Spa minder van belang. En waar er 1 praat, nodigt dat anderen uit om dit ook te doen. Zelfs in de sauna's. Nou had ik een kamer geboekt maar ik kan me voorstellen dat je, wanneer je bijvoorbeeld supermoe een dagje heen en weer komt uit Groningen of Maastricht je niet helemaal ontspannen naar huis gaat. Dit zou een reden kunnen zijn voor mij om op den duur niet meer naar dit complex te gaan. Want het is er eigenlijk altijd wel druk (begrijpelijk) en je kunt geen 8 uur doorbrengen op houten bankjes. Je wilt ook wel ff lekker liggen even!

2. Het is al vaker gezegd; de horeca is erg duur, zelfs voor Amsterdamse begrippen. Maar ik snap het wel: Bij zo een enorm gebouw met deze uitstraling, op deze locatie en met mooie aanbiedingen zul je ergens je winst vandaan moeten halen. Het zij ze vergeven. Als je het er niet voor over hebt eet dan thuis van te voren of zie je sauna dagje als ontgifting en houdt het bij een sapje, soepje of salade. Want het is geen top eten voor deze prijzen maar een sauna hoeft voor mij ook geen 4 sterrenrestaurant te hebben.
- Over het algemeen vind ik het zwembad en de baden net iets te koud. Zeker in de winter buiten. Het verschil met de buitentemperatuur kan echt beter.

Hotel:
- Geen waterkoker op de hotelkamers
- Te dun dekbed op de kamer voor hartje winter

Suggesties Sauna:
- Stilteruimte met bedden please!! Of als dit niet kan (ivm ruimte) biedt dan koptelefoons met bv Spotify aan zodat mensen zich af kunnen sluiten door middel van muziek
- Scrubzout bij het douchegedeelte binnen en niet alleen buiten
- Lieve Spa Zuiver; iedereen tapt toch wel zijn waterflesje bij in de toilet. Jullie gedogen flesjes. Waarom dan niet een paar tapkraantjes in de Spa? Wel zo hygienisch!

Suggesties hotel:
- deken in de kast voor de winter
- uitleg op sheet van al die knopjes in de kamer en uitchecktijd op kamer vermelden
- waterkoker op de kamer. Want je kunt immers na 23u niks meer krijgen en jullie hebben geen bar of roomservice. Wat nou als je enorm laat aankomt en je wilt zo graag nog iets warms?

Score voor Spa Zuiver: 4/5
Beveel je Zuiver aan? Ja