Kwaliteit 4x4 huurauto
Kwaliteit Advies
Aanbod producten / diensten

Jan & Marjolein

We hebben de mooiste vakantie van ons leven achter de rug! We leerden selfdrive4x4 kennen via vrienden en waren meteen weg van de reisbeschrijving. Het is een ideale verdeling tussen het mooie Namibië (12 dagen), het avontuurlijke Botswana (7 dagen) en nog 2 relax-dagen bij de Victoria Falls. Een absolute aanrader!

Zowel de wagen - wij hebben als enige van de reizigers die we onderweg tegenkwamen geen enkel probleem ondervonden met onze wagen terwijl bij anderen meermaals een lekke band optrad, hun 4x4-functie uitviel, de keuken uit de wagen viel, de benzinetank lekte, ... - als de locaties waren één voor één onklopbaar. Een 4x4 is wel een absolute must! Dat je zowel in Etosha, Moremi als Chobe IN het park zelf logeert is van onnavolgbare meerwaarde. Door in het park zelf te logeren in Etosha heb je toegang tot de verlichte waterholes, iets waar onze vrienden die in een dure lodge sliepen buiten Etosha nog nooit hadden van gehoord. Bovendien kan je vanuit het kamp van het park gamedrives met gids maken voor zonsopgang en na zonsondergang wanneer zelf rijden verboden is. In Sesriem sliepen we vlakbij de ingang van het park richting Sossusvlei. De kampeerplek bij Spitzkoppe - hoewel de meest primitieve van de ganse reis - was qua locatie pure magie! Regelmatig hadden we onze private wc + douche op de verschillende campings. Initieel wilden we deze reis maken door te slapen in lodges. Achteraf gezien zou die reis in dat geval maar half zo mooi geweest zijn als ze nu was. Het kampeeraspect is een torenhoge meerwaarde bij deze reis! De afwisseling met het logeren in lodges was perfect verdeeld. Opgelet in Botswana: campings zijn niet omheind en er is geen bewaking dus een kampvuur maken om de dieren weg te houden is aangewezen. Niet voor bange zieltjes! ;-)
Overal waren de transfers perfect op tijd (iets wat zeker niet evident is bij het passeren van grensovergangen waarbij de ene chauffeur tot aan de grens rijdt en je voorbij de grens met een andere chauffeur de tocht verder zet).
Qua communicatie voorafgaand aan de reis kregen we per e-mail altijd onmiddellijk antwoord van de medewerkers van selfdrive4x4. Ook de lonely planet die we bij de boeking ontvingen was een heel grote hulp bij het voorbereiden van de vakantie. De meeste campings en lodges waar we logeerden waren hierin opgenomen, wat een geruststellend gevoel gaf. Ook de tips voor onderweg (bepaalde supermarkten, de Hoba-meteoriet, ...) werden ten zeerste geapprecieerd!

- Reizigers met weinig/geen ervaring met het rijden met een 4x4 op zandwegen kunnen misschien beter goed gebrieft worden over het type reis. Terwijl Namibië vrij vlot bereisbaar is, is Botswana toch een heel pak avontuurlijker. Als onervaren 4x4'ers hebben we de eerste dagen serieus gezweet op de zandwegen. En dan hadden we nog het geluk dat het regenseizoen op zich liet wachten dit jaar, wat normaal gezien voor heel wat modder zorgt op de weg.
- Ik informeerde bij jullie of het mogelijk was in Victoria Falls de tour naar Devil's Pool in Livingstone te boeken. Jullie bieden deze service niet aan. Het is echter perfect mogelijk om dit te regelen via de Bayete Guest Lodge waar we verblijven. Deze lodge heeft een lijst van een tiental activiteiten in de omgeving. Dit kan misschien nuttig zijn voor de andere reizigers.
- Bij het afhalen van de wagen waren ze niet op de hoogte dat we ook recht hadden op een GPS. We kregen echter meteen kosteloos een exemplaar mee, ze zouden het zelf regelen met onze organisatie.

Score voor Selfdrive4x4.com: 5/5
Zou u dit bedrijf aanbevelen? Ja
Aangekocht product: Windhoek-VicFalls