Patricia

Bij het kiezen van deze opleiding ging het mij vooral om de mogelijkheid deze in de avond klassikaal te kunnen volgen. In de praktijk was dat niet mogelijk en heb ik 3 van de 4 modules online gevolgd. De module die als enige verplicht klassikaal gevolgd moest worden, moest ik in Rotterdam doen, wat voor mij 1,5 uur rijden is. Ik vond de opleiding verder inhoudelijk te beperkt op coaching in gaan en teveel op psychologie. De module coaching was erg basic en vrij theoretisch ingesteld. Ik kan niet zeggen dat ik nu genoeg heb geleerd over coaching om dit in de praktijk te doen.

De psychologie modules waren zeker interessant, maar gingen soms teveel in op de psychologie zelf en miste relevantie voor mijn opleiding, met name dan de module klinische psychologie. Het is van waarde de begrippen te kennen, maar inhoudelijk gezien vind ik het teveel op een psycholoog gebaseerd worden dan op een life coach, ik mag immers geen diagnose stellen of een behandeling uitvoeren.

Desalniettemin heb ik de opleiding met plezier gedaan, ook al was het soms best pittig naast een fulltime baan. Ik zie zeker verbetering in communicatie van Scheidegger en een verbetering in leraren. Ik had namelijk niet altijd het idee dat de leraren bezig waren met wat ik als student nodig had, maar meer met het volbrengen van een taak.

Reactie Scheidegger Opleidingen:

Fijn om te lezen dat je algeheel tevreden bent over de opleiding, Patricia! We kunnen ons goed voorstellen dat je graag training op locatie krijgt. Bij het kiezen hiervoor, kijken we zoveel mogelijk naar je voorkeuren. Soms kan het voorkomen dat er door te weinig aanmeldingen het een en ander geschoven moet worden en komt het dus voor dat je opleiding alleen nog maar op een bepaalde locatie, online via een virtual classroom of e-learning beschikbaar is. Onze excuses voor het ongemak. We hopen dat je desondanks de opleiding als leerzaam hebt ervaren.
Scheidegger Opleidingen

Score voor Scheidegger Opleidingen: 3/5