Hellen

Wegens persoonlijke omstandigheden heb ik van de examencommissie vrijstelling gekregen voor het maken van het examen. Op voorwaarde dat ik 80 procent van de opdrachten heb ingeleverd kon ik mijn certificaten behalen. Ondanks het feit dat ik 100 procent van de opdrachten heb ingeleverd weigert Scheidegger mij de certificaten toe te sturen en wordt ik afgescheept met slechts een bewijs van deelname. En dat op verkeerde informatie in het systeem in plaats van deze te verifieren bij mijn docenten. Ik neem hier absoluut geen genoegen mee en zal dit beslist aanvechten. In het systeem heb ik per abuis een paar opdrachten niet kunnen afsluiten voordat ik deze naar mijn docenten heb gezonden en achteraf sluiten lukte niet meer en de docente heeft ook niet de mogelijkheid om dit te doen. Vragen over hoe ik dit kon oplossen werden niet beantwoord. Hierdoor is een vertekend beeld ontstaan over mijn voortgang. Aangezien er blind gestaard wordt op alleen het systeem en geen overleg wordt gepleegd met de docenten, wordt de student daar de dupe van. Zo kreeg ik het bericht dat ik was gezakt voor het examen, terwijl dat niet aan de orde was. Een medewerker gaf desgevraagd aan dat het een automatisch bericht was van het systeem en dat ik dit kon negeren. Indien jullie weten dat dit soort onterechte meldingen uitgaan, is het van belang om correct geïnformeerd te worden, voordat jullie belangrijke beslissingen nemen en dat is bij de docenten. Dus mensenwerk en geen computerwerk.
Het mag duidelijk zijn dat ik bijzonder teleurgesteld ben in jullie handelwijze. Ik heb bewust voor Scheidegger gekozen omdat ik in de jaren zeventig mijn typediploma bij jullie heb behaald, waardoor ik meteen een baan kreeg. Maar toen was er nog sprake van menselijke beslissingen.
Over de lesinhoud en de contacten met de docenten ben overigens zeer tevreden. Ook over de medewerkers die ik gesproken heb. Al had ik soms de indruk dat deze niet alrijd op de hoogte waren van wat er eerder besproken was. Daar moet ook aandacht aan besteed worden, zodat er niet twee verschillende afspraken gemaakt, of zaken door elkaar gehaald worden.

Score voor Scheidegger Opleidingen: 3/5
Aangekocht product: