Roobol

Onbetrouwbaar

Geef een toelichting bij je beoordeling.

Roobol heeft voor het leggen van een PVC vloer de ondervloer (met vloerverwarming) geïnspecteerd. Met de gegevens van de vloerverwarming (droogbouw systeem technea variokomp) advies opgevolgd om 5 mm ipv 3 mm egaline toe te passen. (3 mm was al inclusief bij de PVC vloer)
Hiervoor 1700 euro extra moeten betalen. Daarna kwamen de stoffeerders die direct aangaven dat de het egaliseren niet goed was gedaan. (onzorgvuldig langs de randen en niet vlak). in het totaal hebben we 57 euro per m2 betaald voor het egaliseren. Waarbij Roobol zelf toegeeft niet te kunnen meten of er wel 5 mm is geleverd.
Daarna discussie met roobol over ondervloer en allerlei verzonnen excuses dat het aan de aannemer van de vloerwerwarming lag. Heel veel fantasie op het kantoor in Alblasserdam. Daarna moest het pvc zwevend worden gelegd en weer 400 worden bij betaald. (nog eens ruimt 10 euro per m2)
Eerste aanschaf was al inclusief egaliseren. Roobol neemt geen enkele verantwoordelijkheid voor het advies wat zij hebben gegeven over hoe de vloer moest worden aangebracht terwijl hiervoor wel een adviseur van Roobol thuis hebben gehad om de ondervloer te inspecteren.
Nu geeft Roobol niet thuis en verdraaid de waarheid.

Reactie Roobol:

Vervelend om te lezen dat je niet tevreden bent. De reden voor de extra gemaakte kosten ligt in de basisvloer in combinatie met de vloerverwarming. Dit is een zeldzame combinatie waarom onze adviseur bij het bezoek heeft aangegeven dat er een speciale egaline nodig was en dat standaard egalisatie niet voldoende zou zijn.

Na het aanbrengen van deze egaline bleek dit alsnog niet afdoende. Er zat teveel beweging in de basisvloer waardoor er scheuren ontstonden in de egaline. Dit hebben we niet kunnen voorzien. Daarom hebben we op dat moment geadviseerd de pvc-vloer niet te verlijmen, maar zwevend te leggen op een ondervloer. De risico's zijn samen besproken en ondanks dat het voor ons overmacht was, hebben we voorgesteld om een coulance toe te passen op de ondervloer. Op dit voorstel hebben we akkoord gekregen en zijn de werkzaamheden uitgevoerd.

Mochten er nog onduidelijkheden of vragen zijn, kun je altijd contact opnemen met onze medewerkers van de klantenservice.

Score voor Roobol: 0.5/5
Zou je Roobol aanbevelen? Nee