T

Ik heb een bank gekocht, maar tijdens het kopen kwamen er diverse apen uit de mouw die niet betuigen van een erg klantgerichte filosofie. Het product is top hoor. Maar de service is niet van deze tijd.

Pas toen de verkoopster haar apparaat en al er bij had gehaald, kwamen de de volgende dingen naar boven:
- Ten eerste bleken jullie geen normale bezorging te doen. Dat is wel de norm tegenwoordig. De bezorgkosten zijn erg duur en alleen naar begane grond brengen is extra scheef.
- De bank kon geïmpregneerd worden, maar voor 180 euro. Dat is een flinke prijs. Op de vraag waar de prijs vandaan kwam, bleek het 60 euro per zitvlak. Ik heb een 2.5 zits gekocht. Maar jullie beleid is de prijs naar boven af te ronden. Beetje een gekke streek.
- En ik heb een 'direct leveren' bank gekocht. Omdat die direct leverbaar was. Maar direct leveren bleek helemaal niet direct te zijn, maar over 2 weken. Maar toen ik naar een datum vroeg, kreeg ik een datum over 3 weken. En in de praktijk werd ook die weer overstreken. Alle begrip voor de Covid situatie, maar wees dan vanaf het begin eerlijk.

Uiteindelijk heb ik de bank opgehaald. Gelukkig belde ik de dag van tevoren hoe laat dat zou kunnen, want toen bleek dat ík blijkbaar moet doorgeven wanneer ik mijn product ophaal. Hoe had ik dat anders moeten weten? Dus ik een tijd gegeven. Op die tijd bij de aangegeven deur aangekomen... niemand. Dus de zaak door om mensen te zoeken. Beetje raar. Waarom moet ik dan een tijd doorgeven?

Ik ben verder niet zo van het klagen, maar het was zo opvallend dat er bij elke stap sprake was van misinformatie en een vreemde manier van omgang, dat ik vond dat het wel genoemd mocht worden.

Reactie Pronto Wonen Zwolle:

Geachte heer / mevrouw,
Bedankt voor uw uitgebreide review.
Pronto Wonen is een afhaalformule zoals ook op diverse plekken in de winkel wordt gecommuniceerd. Bezorgkosten moeten dus betaald worden. Het leveren op etages is mogelijk tegen een kleine toeslag, wellicht heeft de verkoper u op dat punt niet volledig ingelicht.
De prijs voor het impregneren is marktconform en bedraagt 39,95 per zitplaats, waarbij halve inderdaad voor hele zitplaatsen worden geteld.
De bank was inderdaad direct leverbaar. Als u ervoor kiest om de bank te laten bezorgen duurt het wat langer omdat wij onze ritten zorgvuldig inplannen.
Aan de hand van uw opmerkingen zullen wij intern bekijken of wij nog wat informatie c.q. communicatie aan moeten passen. Hopelijk zijn hiermee wat misverstanden opgelost en zult u veel plezier beleven aan de nieuwe bank.
Het team van Pronto Wonen Zwolle

Score voor Pronto Wonen Zwolle: 1/5
Zou je deze winkel aanbevelen? Nee
Barrio 2.5 bank uit voorraad direct leverbaar