JB

Op 18-09-2019 wilden we een karpet kopen bij Pronto Wonen Roermond.
Op het aangehechte prijskaartje van de staal van het karpet staat de prijs van
€ 399,00 in de maat 200x290 die wij willen kopen. Zie foto.
We gingen met de staal met aangehecht prijskaartje naar de kassa om het karpet te kopen.
De verkoopster ging het karpet bestellen op haar computer en kwam met een prijs van € 499,00 voor het karpet in bovengenoemde maat.
Hiermee gingen wij natuurlijk niet akkoord want dit is niet de prijs op het prijskaartje.
We wezen haar op het prijskaartje aan de staal maar ze kon niet verklaren hoe het kon dat er een andere prijs op het prijskaartje stond. Vervolgens heeft ze de bedrijfsleidster erbij geroepen.
De bedrijfsleidster kwam erbij maar ze was meteen zeer klantonvriendelijk.
Ze vertelde ons meteen dat ze het karpet niet voor de prijs op het prijskaartje ging verkopen. Haar eerste woorden waren: "Ik ga het karpet niet voor € 100,00 minder verkopen, dat gaan we niet doen!".
We wezen haar op onze rechten als consument maar daar had ze geen boodschap aan. Er was geen discussie mogelijk en ze kapte het gesprek meteen af.
We hebben haar laten weten dat we het hierbij niet laten zitten en dat we een klacht gaan indienen.
Voor alle duidelijkheid geef ik hier de mening van de Consumentenbond:
1. Ken je rechten:
De kassa geeft een hogere prijs aan dan het prijskaartje van het product en je krijgt het product niet mee.
Je mag ervan uitgaan dat de prijs op het prijskaartje de juiste prijs is. Dit ligt anders als je redelijkerwijs aan kunt nemen dat die prijs niet kan kloppen, bijvoorbeeld als de prijs op het prijskaartje veel te laag is. Dan had je kunnen weten dat de verkoper een foutieve prijs heeft aangegeven (kennelijke vergissing). Is daar geen sprake van, dan is de koop rechtsgeldig en moet de verkoper het product voor de prijs op het prijskaartje aan je verkopen.

We hebben onze klacht ook via Klachtenkompas ingediend maar helaas neem Pronto Roermond niet hun verantwoording om te reageren op onze klacht. We zien ons nu genoodzaakt om verdere stappen te ondernemen.

Score voor Pronto Wonen Roermond: 4/5
Zou je deze winkel aanbevelen? Ja