Sonja

NCOI is de enige aanbieder van de deeltijd opleiding ergotherapie. Het is een pittige opleiding voor een geweldig mooi beroep. Groot voordeel is dat je de opleiding, en vooral ook stages in je eigen tempo kunt plannen en afronden. De docenten zijn wisselend, de meeste zijn echte vakmensen en kunnen ontzettend goed over het beroep vertellen. Bij deze docenten kun je altijd terecht voor vragen. Er zijn er ook enkele die minder ervaring hebben en minder goed kunnen uitleggen. Dit maakt het soms lastig om een opdracht goed te kunnen afronden.
Voor mij zijn er twee grote minpunten van de opleiding:
1. De nadruk ligt teveel op randzaken van het beroep (innoveren, ondernemen etc). Bijna alleen in het eerste jaar zijn de vakken echt gericht op ergotherapie.
2. Er zijn verschillende beoordelaars die op hun eigen manier de module opdrachten beoordelen. De beoordeling is hierdoor niet eerlijk, wat bij de een goed is, is bij de ander onvoldoende. Er is weinig mogelijkheid om in contact te komen met een beoordelaar om vragen te stellen. Een her-examen kost bijna 200 euro. Dit geeft extra stress bij het maken van de opdrachten, het is veel werk, je doet goed je best en dan is het op hoop van zegen wie de opdracht beoordeeld.
Ondanks deze toch wel grote min punten kan ik de opleiding wel aanbevelen.

Reactie Pro Education:

Bedankt voor het achterlaten van je uitgebreide review! We waarderen je feedback omdat dit ons helpt onze diensten te verbeteren. We zullen dit zeker met ons meenemen! Mocht je verder nog vragen voor ons hebben, laat het dan gerust even weten!
Pro Education

Score voor Pro Education: 3/5