NTI-nl

Praktijk workshops
Mentor
Studie-materialen

Vishan Jajairam

Aalo gebruikt dezelfde opleiderscode als NTI voor het stap-budget. Bij Aalo kost de opleiding sportmassage 1209 euro en bij NTI 725 euro. Het gaat om exact dezelfde opleiding, locatie en docenten. Hier een klacht over gedaan bij NTI. Mijn klacht zou serieus genomen worden en zelfs door verschillende managers en de directrice onderzocht worden. Twee weken (klachten termijn) overschreden zonder een oplossing aan te bieden. Na vijf weken hoor ik telefonisch dat ik enkel de opleiding kosteloos mag annuleren en dat er verder geen mogelijkheden zijn. Dit konden ze natuurlijk niet eerder vertellen. NTI adverteerde met volg geheel kosteloos de opleiding sportmassage met stap-budget. Aan de telefoon komen ze met een ander verhaal. Niet bepaald onbegrijpelijk dat NTI vele klachten heeft ontvangen afgelopen weken en maanden. Mijn rechtsbijstandsverzekering wilt NTI dagvaarden.. mocht je soortgelijke problemen ondervinden met stap-budget, eventueel fraude vermoeden of volg je ook de opleiding sportmassage en heb je recentelijk ingeschreven, neem dan contact met me op. Zo kunnen we aantonen dat er meer mensen gedupeerd zijn en komt er ook wellicht voor jou een compensatie. Mailen mag naar vishan@ziggo.nl

Mijn rechtsbijstandsverzekering wilt met de media hier ook meer aandacht aan besteden dus doe er je voordeel mee als je je opgelicht voelt door NTI.

We kijken ook naar de mogelijkheden om een klacht in te dienen bij de Reclame code commissie en het UWV.

Goed in oplossingsvermijdend gedrag

Communicatie, oplossing van klachten, luisteren naar cursist

Reactie NTI-nl:

Beste Vishan,
Graag reageren wij via deze weg kort op de verwarring die is ontstaan over eventueel prijsverschil voor dezelfde studie tussen verschillende onderwijsinstellingen (die wel tot dezelfde groep behoren). Jouw klacht is namelijk al langere tijd geleden afgehandeld en je hebt hier frequent uitgebreide communicatie vanuit NTI over ontvangen; helaas echter lijken er nog altijd enkele misverstanden te bestaan vanuit jouw kant hierover.
Het prijsverschil (of: het feit dat jij een deel moet bijbetalen voor de opleiding, ondanks dat je gebruik maakt van het STAP-budget) tussen de opleidingen heeft te maken met een onderscheid in de studieDUUR tussen de opleidingen en de overheidsregels die aan STAP gebonden zijn. Wij verwijzen jou voor de volledige informatie hierover wederom naar de volgende link: https://mijn.nti.nl/stap. In deze link staat het volgende expliciet uitgelegd: Mijn opleiding kost minder dan € 1.000, maar ik krijg maar 800 euro STAP-budget volgens jullie aanmeldformulier. Hoe kan dat?
Bovenstaand bevestigt zodoende dat het ook mogelijk is dat voor een studie die onder de 1000,- euro kost, een student toch zelf lesgeld zal moeten bijbetalen als de studieduur de twaalf maanden overschrijdt. Daarnaast kan NTI, of enig ander onderwijsinstituut, niet eigenhandig administratieve zaken aanpassen aan een studie die met STAP-budget is ingeschreven gezien de hieraan gebonden overheidsregels. Dit hebben wij jou meerdere malen zowel telefonisch als per mail geprobeerd te verduidelijken.
Voor nu zijn wij in afwachting van jouw reactie omdat het ons niet volledig duidelijk is wat je op dit moment concreet wenst van NTI; direct stoppen met de opleiding, of alsnog verder gaan met een 'verse' inschrijving. Wij zien jouw bericht graag snel tegemoet zodat wij jou daadwerkelijk verder kunnen helpen.
Met vriendelijke groeten, NTI

Score voor NTI-nl: 0.5/5