NTI-nl

Docenten
Flexibiliteit
Studie-materialen

Dorothee Stevens

Gezien mijn leeftijd moest ik eerst "leren", hoe te leren via de PC. Ik ben nog van de pen/schrift tijd. In het begin was ik meer bezig met ; Help! Hoe moet ik ooit leren hoe dit via de PC moet dan met de cursus Spaans A1 voor beginners. Inmiddels ben ik met de tweede cursus (Spaans A2) via NTI bezig en ik merk dat het veel voordelen heeft om digitaal te leren.
Om het verschil uit te proberen heb ik een oude Puur Papier cursus van onder het stof gehaald om de verschillen te vergelijken. Toen kwam ik tot de conclusie dat je veel tijd kunt winnen met een digitale opleiding!
Voor mij belangrijke, of moeilijke onderwerpen blijf ik in een schrift opschrijven, het is mij nu eenmaal ooit zo aangeleerd. Ook heb ik veel steun (en hulp) van mijn leraar Leo. Dankjewel Leo voor je enthousiaste "muy bien"!
De memo trainer is echt een fantastisch instrument en ik kijk er elke ochtend naar uit om de vragen te beantwoorden. (Het strebertje in mij is er dol op.) Altijd weer benieuwd of ik nog steeds op de goede weg ben. Normaliter is dit mijn laatste winter in Nederland. Ik vind het uitermate belangrijk dat je je zo goed als mogelijk aanpast als je voor langere tijd in een ander land leeft, je je zo goed mogelijk aanpast en toch zeker de basis van de daar gesproken taal beheerst. Hiermee bedoel ik dat je je jezelf kunt redden in allerhande situaties.
Dank je NTI, en nu maar hopen dat ik slaag voor het DELE A1 examen in november...
P.S. Ik heb slechts dagschool gevolgd tot mijn 15de. Hopelijk komt mijn boodschap goed over. JE BENT NOOIT TE OUD, TE ZIEK, OF TE ZWAK, om te leren.

Score voor NTI-nl: 5/5
Beveel je NTI aan? Ja