NTI-nl

Praktijk workshops
Mentor
Studie-materialen

Timo Alsema

Ik heb een vwo wiskunde en vwo engels cursus gevolgd bij de NTI. Na het vele online uitzoeken naar de het juiste bedrijf waar ik deze cursus ging doen dacht ik dat NTI de beste keus zou zijn, helaas was dit niet het geval. Ik zou lesstof krijgen, een online leer omgeving en een mentor aan wie ik mijn vragen kon stellen. Ik begon enthousiast aan de cursus wiskunde en engels, over engels ben ik positief. Echter over wiskunde niet, deze ervaring gaat alleen over wiskunde. Ik kreeg twee examen bundels naar me opgestuurd en dat zou de les stof zijn. Vervolgens in de online leeromgeving stond alleen wat de opdrachten waren. Waar het op neer kwam is werk de examen bundel door, nou prima ik dat doen maar zonder uitleg of iets. Telkens als ik een vraag stelde aan mijn mentor moest ik veel bellen om te vragen of dit überhoud nog beantwoord ging worden, en als ik eindelijk bericht kreeg was dit echt een raar antwoord. Ik vroeg bijvoorbeeld of hij een opdracht voor mij kon uitschrijven omdat ik de uitleg in het boek onduidelijk vond, het ging om de ketting regel, maar hij vroeg toen vervolgens aan mij welk soort regel van differentiëren hij moest gebruiken. Ik begon haast te denken dat hij geen wiskunde leeraar is. Daarnaast leek hij altijd een excuus te hebben om niet te antwoorden en NTI gaf mij ook geen alternatief toen hij twee weken afwezig was. Op de praktijkdag sprak ik met andere leerlingen en die ondervonden het zelfde probleem als ik. Gelukkig bestaan en mensen als Math with Menno waar ik echt alles van heb geleerd online via youtube. Na een succesvolle praktijk dag Engels ging ik met veel vertrouwen naar de praktijkdag wiskunde. We kregen les van een vrouw die nieuw was bij de NTI, ze was echt heel erg aardig en had het beste met ons voor, ook had ze de les zo goed mogelijk voorbereid. Maar ze had geen verleden als Wiskunde docent dacht ik. De les begon met het opnoemen van de examen tips van Math with Menno, vervolgens konden we onze vragen stellen en dat deden we maar soms wiste zij ook niet echt de oplossing daarvoor. Ik wil normaal uitdrukken dat deze vrouw echt het allerbest met ons voor had, ze heeft zelfs haar powerpoint met ons gedeeld waarin alle linkjes stonden naar een uitleg video en ik denk dat zij over een paar maanden echt goed uitleg kan gaan geven, ze is zelf erg goed in wiskunde merkt ik alleen moest ze het allemaal even herhalen want het was voor haar ook al een tijdje geleden. In de les hebben de studenten aan elkaar dingen moeten uitleggen wat opzicht goed is maar niet als we daarmee de docent corrigeren. Op de praktijk dag heb ik eigenlijk alleen wat geleerd van Menno en de meden studenten. Ik heb echt heel erg veel spijt dat ik geld heb uitgegeven aan dit bedrijf en zal dit aan niemand aanraden.

de engels praktijkdag.

in de online leeromgeving uitlegvideo's plaatsen en de mentor moet sneller reageren.

Score voor NTI-nl: 1/5
Beveel je NTI aan? Nee