NTI-nl

Praktijk workshops
Mentor
Studie-materialen

Wil's Kracht

Bij inschrijving is er héél vlot contact. De klantenservice maakt zijn naam waar, die is service-gericht naar de klant.
De docenten die de SBO moeten beoordelen zijn maanden onderweg om een product van een beoordeling te voorzien. Dat wordt als absurd lang ervaren. Regelmatig vuurt een student een brandende vraag naar Facebook, omdat docenten niet reageren. Die zijn misschien overwerkt, maar die hebben wel tijd om dagelijks een babbeltje op Fb te zetten. Vrolijk doch nietszeggend. Dat zou er in gaan als zoete koek wanneer de studenten in paniek met hun brandende vragen op zijn minst antwoord zouden krijgen. Op de Studiebijeenkomst waren de docenten zéér gedreven. Ik kreeg gewoon zin in studeren, was al een maand bezig en raakte niet ontmoedigd. Ook de praktijkdag voor een praktisch vak was bijzonder prettig. De docent was kundig en enthousiasmerend. Het was erg fijn dat in Leiden de koffie ongelimiteerd voorradig was. Erg fijn!
De modules zijn soms enigszins gedateerd, de neiging om een jongere versie te gaan zoeken is er continu.

Fronter is niet gebruikersvriendelijk. Het lijkt logisch, maar dat is het niet. Kennelijk is de studiewijzer niet toereikend. Het inleveren van documenten gaat regelmatig fout: is de inlevermap voor huiswerk inleveren? Nee. Is de inlevermap voor eindopdrachten? Soms. Staat het in je portfolio? Nee, mits je zelf controleert wát je wáar ingeleverd hebt. Meerdere studenten hebben hier fouten mee gemaakt, volledig te goeder trouw en zich van geen kwaad bewust......... tot het te laat is. Omdat er geen beoordeling volgt. Dit moet makkelijker kunnen.

Ja ik heb sterke punten :
NTI streeft naar een volledig aanbod van studiemateriaal. De stof is denk ik wel HBO niveau. Dat is prettig.
De klantenservice valt iedere keer weer mee.

Het mentoraat roept meer vragen op dan ze beantwoord, terwijl ik ervan overtuigd ben dat daar gedreven mensen werken. Ik weet niet hoe dat komt: werken er teveel mensen parttime waardoor er langs elkaar heen gewerkt wordt? Zijn ze te druk? Ontbreekt het overzicht? Zijn ze te weinig beslissingsbevoegd? Is er te weinig inhoudelijke kennis? Zijn de lijnen te lang?
Dit is geen aanval op iemands competenties, dit zijn vraagtekens bij de organisatiestructuur van het NTI !!

Score voor NTI-nl: 4/5
Beveel je NTI aan? Ja