AK

Mijn eerste indruk van de website was dat het er strak en professioneel uitzag. Wat mij betreft onderscheidt de webshop zich van andere webshops door de uitgebreide productinformatie en de money back guarantee op bepaalde merken. Ook vond ik het prettig dat ik zowel op doel als op product kon zoeken. In het proces van het plaatsen tot aan het bezorgen van mijn bestelling liep ik echter tegen een paar kleine issues aan, die ik graag met jullie deel om de website eventueel te verbeteren.

De eerste onduidelijkheid had betrekking op de levertijd. Bij het product dat ik bestelde, stond iets als "voor 21:00u besteld, volgende dag bezorgd". Ik ontving direct na de bestelling zowel een order confirmation van NootroFit zelf als een bevestiging van betaling van Ingenico, dus daarmee ontstond bij mij de indruk dat de bestelling gelukt was en ik het product zaterdag al geleverd zou krijgen. In de loop van vrijdag kreeg ik echter geen verzendbevestiging.

Tot mijn 'verbazing' (ik dramatiseer even) ontving ik op zaterdag van NootroFit zelf alsnog een mailtje dat de betaling binnen was. Dit was voor mij onnodig, gezien de betaalbevestiging die Ingenico mij direct na de bestelling al stuurde. Misschien zijn dat twee verschillende stappen in het betalingsproces, van de klant naar Ingenico naar NF, maar dat is voor een klant a) niet bekend en b) niet interessant. Ook die zaterdag ontving ik geen verzendbevestiging.

Uiteindelijk ontving ik op maandagavond een verzendbevestiging met track&trace, wat betekende dat het pakketje dinsdag bezorgd werd. Nu kan ik prima een paar dagen wachten op een product, maar als je me op vrijdag voorhoudt dat het de volgende dag bezorgd wordt, dan ontstaan er verwachtingen en valt dinsdag ineens wél tegen. De keuze voor DHL vind ik overigens jammer, evenals dat er geen optie was om het pakketje op een centraal punt in je woonplaats te laten bezorgen.

Overigens zou ik een native speaker vragen om nog eens naar het order confirmation mailtje te kijken.

- uitgebreide productinformatie waar je wat aan hebt
- money back guarantee op bepaalde merken
- website zag er professioneel uit en werkte perfect
- je kan zowel op 'doel' als op 'product' naar artikelen zoeken

- accurate informatie levertijd bieden
- formulering mailtje conformation order herzien
- niet dubbelop communiceren over betaling (Ingenico/Nootrofit)
- bezorgoptie aanbieden waarbij pakketje op centraal punt wordt geleverd, of kunnen aanvinken dat het naar buren mag
- stimuleren dat gebruikers meer reviews achterlaten of linken naar bestaande reviews van producten op andere sites

Score voor NootroFit.nl: 3.5/5
Zou u dit bedrijf aanbevelen? Ja
Onnit Alpha Brain