Hanneke Westra

Avontuur, zelfontwikkeling, doelen, genieten, levenservaring

Welke twijfels hadden jullie over het Masterskip programma?

Staan de kosten in verhouding tot de ervaring?
Hoe komt het met het schoolwerk?
Is het niet alleen maar lang leve de lol vakantie?

Hoe was je ervaring met Masterskip uiteindelijk?

Geweldig. Onze dochter heeft de tijd van haar leven gehad, ondanks dat ze hard aan het werk werden gezet. Ze heeft heel veel geleerd: over zeilen (ze had 0 ervaring), in sociaal opzicht, zelfvertrouwen, Engels, zelfkennis, efficiënt leren, een doel bereiken.
De begeleiding voor en tijdens de reis vonden wij erg goed. De trainee wordt gezien en gekend.
Het bereiken van het doel, geld ophalen voor de reis zorgt voor doorzettingsvermogen en lef. Een mooi proces om te zien.
Wij hadden een heel goed gevoel bij Masterskip en zijn zeker niet teleurgesteld.

Wat was het resultaat van de tijd met Masterskip?

Een zelfverzekerde dochter. Ze heeft gezien dat ze eigenlijk heel goed bezig is: werklust en vrolijkheid werden gewaardeerd door crew en mede-trainees. Deze erkenning zorgt voor zelfvertrouwen. Ook in het schoolwerk is ze gegroeid. Viel de motivatie de eerste weken nog tegen, dat werd gaandeweg beter.
Eigenlijk vond ze de reis te kort: sowieso omdat de tijd op het schip fantastisch was, maar ook omdat ze het zeilen in de laatste week goed onder de knie kreeg en er toen al weer een einde kwam aan de reis.
Nog een resultaat van haar Masterskipreis: de reislust is aangewakkerd, dit was als het aan haar ligt zeker niet haar laatste verre reis!

Aan wie zou je Masterskip aanbevelen? (type mensen)

Aan mensen die houden van een avontuur, niet vies zijn van werken en vieze handen, een doel kunnen halen (groot geldbedrag verzamelen), nieuwsgierig zijn naar de wereld en andere mensen. Maar eigenlijk zou het natuurlijk voor iedereen fantastisch zijn!

Wat is verder nog leuk/interessant om te vertellen aan mensen die overwegen om met Masterskip mee te gaan?

Durf de stap te nemen en geniet!
En voor ouders: doneer niet de hele reis aan je kind, maar ondersteun je kind bij het inzamelen van het geld door middel van (verkoopacties), sponsoren zoeken, etc etc. Ik vond het prachtig om haar daarbij te ondersteunen en bijvoorbeeld samen moederdagontbijtjes rond te brengen. Daar leert je kind zoveel meer van en je hebt een mooie tijd samen.

Score voor Masterskip: 5/5
Om welke reis (1 - 5) gaat het?: WS2