Chrisje van Ek (moeder van Tommy Barkema)

Ruimte voor persoonlijke groei, liefdevolle en positieve aandacht, grote inzet er op vele fronten een mooie reis van de maken.

Welke twijfels hadden jullie over het Masterskip programma?

Geen twijfel, zag alleen beetje op tegen het terug zijn na zo'n avontuurlijke reis. Het endreport gaf goed aan beetje geduld te hebben, dat was goed om te lezen.

Hoe was je ervaring met Masterskip uiteindelijk?

Als ouder: voor mijn dochter kon het niet leuker... het was een groot succes op heel veel fronten. Het was alsof ze versneld een tijd op kamers is gegaan met goede begeleiding en een goed programma, met veel ruimte om er iets eigens van te maken met elkaar. De activiteiten die georganiseerd werden getuigen van begrip voor wat leerlingen in deze leeftijd/fase nodig hebben of goed kunnen gebruiken.

Wat was het resultaat van de tijd met Masterskip?

Staat hierboven wel...

Aan wie zou je Masterskip aanbevelen? (type mensen)

Ik dacht eerst iedere jongere verdient een dergelijke ervaring. Maar een bepaalde mate van nieuwsgierigheid en zelfredzaamheid lijkt me wel erg prettig, voor diegene zelf en ook voor de groep.

Wat is verder nog leuk/interessant om te vertellen aan mensen die overwegen om met Masterskip mee te gaan?

Wel goed voorbereiden, en met name de voorbereidingsmails en bijeenkomsten zijn van belang, maar niet álle blogs gaan lezen. Je gaat je eigen reis en sfeer maken.

Score voor Masterskip: 5/5
Om welke reis (1 - 5) gaat het?: 4