Damian

We hebben Libero ingeschakeld omdat wij als starters nog weinig kennis hadden van de woningmarkt en we het lastig vonden om in te spelen op de huidige markt.
Het eerste bod wat jullie voor ons uitgebracht hebben, is helaas niet geaccepteerd. De tweede woning waarop jullie, namens ons, geboden hebben, gaat wel ons thuis worden.
Bij beide biedingsprocessen hebben wij helaas weinig meerwaarde ervaren van de begeleiding in het proces. Bij het tweede bod is (op ons initiatief) op het laatste moment het bod met €5000 verlaagd en vervolgens alsnog geaccepteerd. Libero heeft dus bij lange na niet het onderste uit de kan gehaald.
Daarnaast is het zo dat jullie bij beide huizen direct ons maximale bedrag wilden bieden. Snijden jullie jezelf zo niet heel erg in de vingers door het "no cure, no pay" principe?!
Wij krijgen de indruk dat jullie kostte wat kost het winnende bod willen hebben, om zo jullie courtage te kunnen innen. Wij kregen het gevoel dat jullie niet handelden in het belang van de koper, ondanks dit juist hetgeen is jullie beweren te doen.
Helaas is tijdens het proces nog een punt naar voren gekomen waar wij graag wat extra hulp bij hadden gekregen; de taxatie. Het huis wat wij gekocht hebben, is een woning waar heel veel aan gedaan moet worden. De inrichting is geheel in de stijl van de 80-jarige huidige bewoners. Om alles naar onze wens te maken moet veel geld geïnvesteerd worden. Geld, wat wij als starters helaas niet allemaal op onze bankrekeningen hebben staan, dus willen wij extra lenen voor de verbouwing. Wij wisten al dat gekeken wordt naar wat de woning na verbouwing waard gaat zijn, om zo de maximale hoogte van de hypotheek te bepalen. Wij wisten echter niet dat wij van te voren bij de taxateur aan moeten geven wat wij precies willen verbouwen en wat we denken dat het gaat kosten.
Gelukkig vroeg onze hypotheekadviseur tijdens het hypotheekgesprek hoe we dit geregeld hadden. Nou ja, niet dus blijkbaar… Op de ochtend van tevoren, is hij druk geweest om nog iemand te kunnen bereiken om het taxatierapport te richten op onze verbouwplannen, zodat we ook dit gefinancierd kunnen krijgen. Voor het bedrag waarvoor wij jullie ingehuurd hebben, verwachten wij dat jullie je in onze situatie verdiepen en ons daadwerkelijk adviseren. Maar helaas… Nu de hypotheekaanvraag loopt en de contracten getekend zijn overheerst bij ons vooral het gevoel dat jullie het aankopen van een woning als lopende band werk zien en de brochure niet eens bekeken hebben.
Onze mening is dat iedere aankoopsituatie uniek is en dat jullie als “experts” ingeschakeld worden om alle aankoopsituaties te analyseren en een sterke strategie voor de koper creëren, daar krijgen jullie ten slotte ook dik voor betaald. Al met al krijgen wij het gevoel dat we veel geld betalen, voor een kleine moeite vanuit jullie kant.
We hopen dat dit punten zijn, waar jullie mee aan te slag gaan, zodat jullie toekomstige kopers beter kunnen ondersteunen bij de aankoop.
Succes!
Damian en Martine

Reactie liberoaankoop.nl:

Beste Damian en Martine,
Bedankt voor de terugkoppeling. Echter zijn er een aantal punten die vanuit ons om een uitleg vragen. We hebben elkaar gesproken over een eventueel lager bod en hierbij hebben we ook aangegeven dat dit wellicht mogelijk is, maar de vraag is altijd wil je dat risico nemen. Stel je biedt lager en het bod wordt niet geaccepteerd, heb je er dan vrede mee? Daarom hebben we jullie de tijd gegeven om er even rustig over na te denken hoeveel risico je wilt nemen.
Uiteraard kijken we naar het maximum van de klant maar daarnaast kijken we ook naar hoe de financiering eruit ziet en of het bod haalbaar is of het bod wellicht voldoende is of dat we verwachten dat het veel te hoog is. Wil een klant een veel te hoog bedrag bieden dan wijzen we hier uiteraard de klant op.
We heb telefonisch zelfs nog aangegeven dat als je het risico wilde nemen om lager te bieden we wellicht zelfs nog lager konden bieden. Maar je moet dat alleen als je dat risico wilde nemen, echter gaf je aan dat jullie bereid waren de vraagprijs te bieden waarbij we dit alsnog hebben gedaan. Jullie hebben dat dus zelf aangegeven.
Wat betreft het bouwdepot gaven jullie aan dat het al in het geheel was uitgezocht. We kregen de indruk dat er geen vragen over waren. In het account bij ons, Mijn Libero, wordt hierover de nodige informatie verstrekt en daar staat in dat je eventuele wensen met de taxateur moet bespreken, zeker als er sprake is van een verbouwing.
We betreuren uiteraard dat jullie het zo ervaren hebben. We proberen altijd onze klanten zo goed mogelijk te helpen en we zullen dit constant proberen te verbeteren.

Score voor liberoaankoop.nl: 0.5/5
Zou je Libero aankoop aanbevelen? Nee