Communicatie was snel, wat we erg op prijs stelden, maar ook een beetje verward en niet transparant. Ons werd heel snel verteld hoeveel we moesten bieden, maar we moesten vragen om informatie te krijgen over hoe de hoogte van dat bod werd bepaald. We hebben ook verschillende vragen gesteld over de biedstrategie (moeten we bijvoorbeeld so snel of so laat mogelijk bieden?). We kregen duidelijk advies (namelijk zo lang mogelijk wachten met het bod) en zijn erover schriftelijk met de makelaar overeengekomen. Maar vervolgens besloot de makelaar precies het tegenovergestelde te doen van wat we afgesproken hadden zonder ons te raadplegen. We kunnen natuurlijk niet met zekerheid zeggen dat dit de reden is waarom we niet het huis hebben gekregen dat we wilden, maar het proces voelde erg abrupt en niet transparant. Deze service is goedkoper dan andere die we hebben gezien, dus ik denk dat de noodzaak om elk verzoek snel af te handelen meer of minder gerechtvaardigd is, maar handelen tegen afgesproken strategieën is niet oké.

Reactie liberoaankoop.nl:

We vinden het jammer dat u de communicatie als onvoldoende transparant heeft ervaren. Wij hebben geprobeerd om zowel u als uw partner gedurende het hele aankoopproces goed op de hoogte te houden, en alles door te spreken. Het plan van aanpak is hierin zo goed mogelijk doorgesproken met uw partner. Het laatste dat wij willen is alleen maar zo snel mogelijk en hierdoor niet succesvol bieden: wij werken namelijk op basis van no cure, no pay. Dit betekent dat het ook voor ons het best is als een bod geaccepteerd wordt. Niet alleen omdat wij het beste voor u willen, maar ook omdat er anders geen factuur wordt gestuurd. Omdat onze aankoopmakelaars juist erg betrokken zijn bij het proces, kan het voorkomen dat er wordt besloten om de strategie te wijzigen. In dit geval was de motivatie hier achter, dat de verkopers een uitzondering voor u had gemaakt om de woning al te bezichtigen, vóór alle anderen. De verwachting was dat zij dit wellicht nogmaals zouden doen, omdat er dus al interesse was vanuit de verkoper. Helaas was er echter een andere partij die meer heeft geboden. Hierop is tijd geen factor van invloed geweest. We hadden u de woning uiteraard erg graag gegund!

Score voor liberoaankoop.nl: 2.5/5
Zou je Libero aankoop aanbevelen? Nee