J van Kempen

Niet doen, deze bezwaren!

Beschrijf hier uw ervaring

Ga niet in zee met dit soort bedrijven, zij verdienen veel geld en gemeenten draaien op voor de hoge proceskosten! En uiteindelijk worden die uitgaven weer terug gehaald bij de burger. Ik heb me niet gerealiseerd dat er wel degelijk een Prijs met een hoofdletter hangt aan deze gratis dienstverlening.

Reactie Kosteloos Bezwaar:

Geachte mevrouw Van Kempen,
Bedankt voor uw feedback. Spijtig dat de proceskosten die wij ontvangen een doorn in het oog zijn voor u. Wij krijgen inderdaad een proceskostenvergoeding. Wij proberen dit ook duidelijk aan te geven op de website. Het staat op de homepage aangegeven en ook op een aparte pagina onder het kopje: "waarom gratis?". Het kost u niets. Ja, de gemeente berekent de kosten vast wel ergens in door en wellicht komen deze kosten bij de burger te liggen.
We moeten dit wel allemaal in het juiste perspectief zien. Zo worden ook de kosten van de traag en slecht werkende ambtenaar die hier een uurloon voor ontvangt (en die door ons scherp wordt gehouden), doorberekend en deze kosten komen uiteindelijk ook bij de burger te liggen. Bovendien dragen wij over de proceskostenvergoeding btw en winstbelasting af en dit geld komt uiteindelijk weer bij de overheid terug waardoor de netto 'hoge' proceskosten ineens meer dan halveren.
Wij hebben in uw geval eerst een taxatieverslag opgevraagd bij de gemeente. Daarna hebben wij een inhoudelijk bezwaarschrift toegestuurd en een hoorzitting voltrokken en voorbereid (waarbij wij onder meer vergelijkbare verkochte woningen hebben gezocht in uw omgeving en deze ook weer met u hebben gecommuniceerd). Ook hebben wij getracht om u ertoe te bewegen uw digitale dossier zoveel mogelijk aan te vullen met informatie om de WOZ-waarde mee te verlagen en ieder stuk dat wij hebben verstuurd en ontvangen naar u gestuurd. Uiteindelijk hebben wij een uitspraak op het bezwaarschrift ontvangen en deze uitgebreid beoordeeld en onze opinie hierover uitgebreid met u gedeeld en daarbij voorberekend wat u jaarlijks bespaart aan OZB en watersysteemheffing, maar ook inkomstenbelasting. Doordat uw WOZ-waarde niet veel is verlaagd was de besparing in uw geval helaas slechts +/- € 53 per jaar. Ik kan mij voorstellen dat u dit in uw geval niet in verhouding vindt staan met de proceskostenvergoeding die wij ontvangen, te weten eenmalig € 400 exclusief btw (na afdracht winstbelasting blijft van deze € 400 nog maar +/- € 200 over).
Echter, alle voorgemelde handelingen kosten tijd en dus geld. Onze kosten worden gedekt door de proceskostenvergoeding die wij ontvangen. Wij ontvangen een standaard wettelijke vergoeding die onafhankelijk is van de verlaging van de WOZ-waarde. Wij streven er naar om een zo hoog mogelijke verlaging te realiseren en zullen beroep instellen tegen de uitspraak op het bezwaarschrift wanneer de WOZ-waarde niet voldoende verlaagd is. Jaarlijks stellen wij tientallen beroepschriften op naar aanleiding van bezwaarschriften waar wij het niet mee eens zijn. Wanneer deze beroepschriften tegen de uitspraken op de bezwaarschriften slagen, ontvangen wij daarvoor overigens ook een proceskostenkostenvergoeding.
Ik wens u nog een prettige dag.

Score voor Kosteloos Bezwaar: 0.5/5
Zou u dit bedrijf aanbevelen? Nee
Afgenomen dienst: