D. v. O.

Beter voor een ander bureau kiezen

Beschrijf hier uw ervaring

Ze hebben niet eens de moeite genomen om bezwaar in te dienen, maar mij wel weken laten wachten met dit besluit, zonder uitstel aan te vragen bij de gemeente. Ik heb geluk dat ik nu een ander bedrijf (ook kosteloos!) heb genomen die mijn aanvraag met voorrang behandeld en start met het vragen van uitstel, waarna ze bezwaar gaan maken.
Dat het mogelijk niks kan opleveren snap ik helemaal, maar als je deze diensten aanbied, informeer dat je klanten tijdig en zorg in ieder geval dat ze daarna zelf nog de ruimte hebben om iets te ondernemen.
Mocht je wel voor dit bedrijf kiezen, hou er dan rekening mee dat ze dingen aanbieden, die ze niet waar maken. Ze deden mij alsnog het aanbod het bezwaar in behandeling te nemen (ik blij) maar toen ik daar van gebruik wilde maken, werd direct weer teruggekrabbeld. Vervolgens werd het contact verbroken en hebben ze de voicemail erop gegooid. Daarnaast bestond het telefoongesprek uberhaupt enkel uit tegenstrijdigheden in de communicatie vanuit hen. Iets zegt mij dat de mensen achter dit bedrijf, of op zijn minst enkele personen, niet helemaal begrijpen hoe je communiceert met de consument.

Reactie Kosteloos Bezwaar:

Bedankt voor uw feedback.
Ik betreur het ten zeerste, dat u het gevoel heeft dat mijn collega u niet goed telefonisch te woord heeft gestaan en het mijn collega helaas niet is gelukt om te verduidelijken waarom de WOZ-waarde niet kan worden verlaagd.
Het heeft inderdaad even geduurd voordat u na uw aanmelding bericht van ons kreeg, maar u had nog wel drie weken de tijd om bezwaar te maken. Uw aanslagbiljet heeft namelijk dagtekening 31 maart 2020. U heeft vanaf die dagtekening zes weken de tijd om bezwaar te maken. Wij hebben u op 22 april 2020 gemaild dat uw bezwaar geen kans van slagen heeft en waarom het geen kans van slagen heeft. Wellicht was het u niet duidelijk dat u nog drie weken de tijd had om bezwaar te maken.
Ik begrijp dat u graag liever sneller reactie wilt. Onze excuses daarvoor maar wij maken geen bezwaar zonder ons eerst in uw specifieke geval te verdiepen. Wij hebben even de tijd nodig om te bezien of uw bezwaar enigszins kans van slagen heeft. Wij moeten onze specialisten hier namelijk naar laten kijken en deze moeten u als zij denken dat het geen kans van slagen heeft, vervolgens weer uitleggen waarom zij denken dat het geen zin heeft om bezwaar te maken. Er zijn ook veel bedrijven in deze branche die niet serieus naar uw bezwaar kijken en helaas zonder vooronderzoek een standaard bezwaarschrift versturen. Ik vrees dat u nu met een dergelijk bureau in zee bent gegaan.
Omdat u de woning onlangs heeft gekocht, wordt door de gemeente voor nu uitgegaan van de aankoopprijs om de WOZ-waarde te bepalen. De gemeente mag daar helaas ook vanuit gaan volgens verschillende uitspraken van de rechter. Volgend jaar mag de gemeente daar in uw geval niet meer van uitgaan. De gemeente moet uw WOZ-waarde dan bepalen aan de hand van een vergelijking met vergelijkbare verkochte woningen. Wij kunnen de mogelijkheden volgend jaar dan ook opnieuw voor u bekijken.
Ik wens u nog een fijne dag.

Score voor Kosteloos Bezwaar: 0.5/5
Zou u dit bedrijf aanbevelen? Nee
Afgenomen dienst: