Laat reageren en weinig initiatief.

Beschrijf hier uw ervaring

Kreeg het besluit op bezwaar pas enkele dagen voordat de beroepstermijn afliep. Reageren niet inhoudelijk op besluit op bezwaar van het college. Ik vermoedt dat deze firma alleen "de grote vissen" eruit wil halen. Mijn ervaring; Eens maar nooit meer!

Reactie Kosteloos Bezwaar:

Bedankt voor uw reactie.
Uw gemeente stuurt de uitspraak op het bezwaarschrift van vorig jaar pas erg laat. Zij sturen het zelfs pas in het nieuwe kalenderjaar. Helaas heeft het daarna nog wat weken geduurd voordat wij het aan u hebben gecommuniceerd. Wij betreuren dit en bieden daarvoor onze excuses aan. Wij hebben het momenteel erg druk omdat heel Nederland rond deze tijd zijn nieuwe WOZ-beschikking ontvangt. Bij u ging het om twee ingewikkelde objecten. Nu het bij u gaat om een unieke vrijstaande woning met een bedrijfspand moest de uitspraak langs twee gespecialiseerde beoordelaars (één voor de woning en één voor het bedrijfspand). Het heeft hierdoor langer geduurd voordat u de uitspraak op het bezwaarschrift heeft ontvangen van ons. Wij zullen onze bedrijfsprocessen hier beter op gaan instellen, onze excuses voor het ongemak.
Kunt u nader specificeren wat u bedoelt met uw passage over: 'het eruit halen van alleen de grote vissen'. De bezwaarprocedure is in uw geval juist veel werk geweest voor ons, nu het bij u gaat om twee in plaats van één object(en), waarvoor wij in geval van succes, dezelfde proceskostenvergoeding ontvangen als voor één object (in uw geval is het helaas niet gelukt en hebben wij niets ontvangen).
U geeft daarnaast aan dat wij niet inhoudelijk zijn ingegaan op het besluit van de gemeente. Ik verneem graag wat u nog van ons verlangt dan ga ik er alsnog op in. Vooralsnog ben ik van mening dat wij uitgebreid inhoudelijk zijn ingegaan op het besluit van de gemeente. Ik heb de mail hieronder geplakt:
"Helaas is het bezwaarschrift ongegrond verklaard. Dit betekent dat de WOZ-waarde niet wordt verlaagd. In de bijlage vindt u de ongegrondverklaring. De gemeente stelt dat de WOZ-waarde van uw woning niet wordt verlaagd omdat er voldoende rekening is gehouden met de onderhoudsstaat en de ligging van uw woning. Wij hebben de uitspraak van de gemeente beoordeeld en zijn van mening dat het niet opportuun is om beroep in te stellen tegen deze uitspraak. Wij baseren dit onder andere op de verkochte woningen aan de geanonimiseerd 40 en de geanonimiseerd 120. De woning aan de geanonimiseerd 40 is op 5 juli 2017 verkocht voor € 205.000. Deze woning is aanzienlijk kleiner dan uw woning en beschikt over aanzienlijk minder grond. Echter, de verkoopprijs ligt maar liefst € 17.000 hoger dan de WOZ-waarde van uw woning. De woning aan de geanonimiseerd 120 is op 31 maart 2017 verkocht voor € 345.000. Deze woning is nagenoeg even groot als uw woning, maar beschikt over aanzienlijk minder grond dan uw woning. Echter, de verkoopprijs ligt maar liefst € 157.000 hoger dan de WOZ-waarde van uw woning. Deze woningen hebben een andere ligging en verkeren in een andere staat dan uw woning, maar gezien het grote verschil tussen uw WOZ-waarde en de verkoopprijzen van deze woningen blijkt de gemeente hier rekening mee gehouden te hebben. Op basis van al het bovenstaande zijn wij van mening dat de WOZ-waarde van uw woning niet te hoog is vastgesteld.
De WOZ-waarde van het bedrijfspand is moeilijk in te schatten. Ik denk dat de WOZ-waarde niet veel te hoog is vastgesteld, gezien verhuurprijzen in de buurt. geanonimiseerd 40a wordt verhuurd voor € 34,14 per vierkante meter en uw opslagruimte is € 33 per vierkante meter, terwijl het gaat om minder vierkante meter. Daarnaast wordt geanonimiseerd 12 te Hoge Mierde verhuurd voor ongeveer evenveel euro per vierkante meter als de huurwaarde per vierkante meter van uw object.
Ik vind het jammer dat ik u geen beter nieuws kan brengen, maar hoop dat wij u in elk geval wat meer inzicht hebben kunnen geven, en het duidelijker voor u is, waarom de WOZ-waarde op deze hoogte is vastgesteld. Ondanks het resultaat hoop ik dat u terugkijkt op een prettige samenwerking. Wellicht ten overvloede vermeld ik hierbij (nogmaals) dat u ons niets verschuldigd bent."
Ik begrijp uw frustratie omdat het erg lang duurde voordat u een uitspraak heeft ontvangen. Nogmaals onze excuses voor ons aandeel daarin.

Score voor Kosteloos Bezwaar: 2/5
Zou u dit bedrijf aanbevelen? Nee
Afgenomen dienst: