B. deWit

Neemt een deel van het werk op deskundige wijze uit handen.

Beschrijf hier uw ervaring

Nee. Wel een paar zaken die ik anders had verwacht. Zelf moest ik toch veel werk doen. Ik had gedacht dat er iemand langs zou komen om de staat van het huis vast te leggen, maar ik moest zelf beschrijving en foto's leveren. Naar nu blijkt is het hout in het souterrain ernstig aangetast door boktorren, houtworm en rot. Dat wist ik toen niet, maar had een deskundige allicht wel gesignaleerd, waardoor de waarde nog aanzienlijk lager was uitgekomen. Hoeveel bestrijding en herstel gaat kosten weet ik nog niet, maar valt voor mij misschien niet eens meer te betalen. En ik kan niet zien of de omgeving en overlast bij de uiteindelijke beoordeling van invloed zijn geweest. Terwijl die allebei zeer veel negatieve invloed op het "woongenot" hebben. Wel vind ik de berichten die ik ontving keurig opgesteld.

Reactie Kosteloos Bezwaar:

Bedankt voor uw feedback.
Wij vinden het vervelend dat u de verwachting had dat er een deskundige langs zou komen. In uw geval was het niet nodig om een deskundige langs te sturen en waren de foto's die wij van u ontvingen meer dan voldoende. Wij hopen niet dat wij de verwachting bij u hebben geschept dat er een deskundige langs zou komen.
Wij hebben de omgeving en overlast in het bezwaarschrift betrokken (u kunt dit terugvinden in de bijlage van de mail die wij op 7 juni 2018 aan u hebben verstuurd). Echter, gemeenten en belastingsamenwerkingen zijn in hun uitspraken op de bezwaarschriften helaas vaak erg kort en gaan niet in op alle grieven (argumenten) die wij aanvoeren. Dit wil niet zeggen dat zij er geen rekening mee hebben gehouden. Ik denk dat de belastingsamenwerking in uw geval, bij de vaststelling van de nieuwe verlaagde WOZ-waarde wel rekening heeft gehouden met de negatieve veranderingen in uw omgeving. Het betreft de vervanging van de groenzone door nieuwbouw met alle gevolgen van dien. De belastingsamenwerking is huiverig om de negatieve uitwerking van de nieuwbouw op papier te erkennen omdat u hier dan wellicht rechten aan kunt ontlenen, in bijvoorbeeld een planschadeprocedure.
Wij hopen dat u tevreden bent met het uiteindelijke resultaat, zijnde een verlaging van de WOZ-waarde met enkele tienduizenden euro's.

Score voor Kosteloos Bezwaar: 3/5
Zou u dit bedrijf aanbevelen? Ja
Afgenomen dienst: