K.Huizingh

Weinig pro actief bedrijf, beperkte en trage communicatie en niet heel vertrouwwekkend.

Beschrijf hier uw ervaring

Na aanmelding via internet, had ik al snel spijt van het in handen leggen van mijn bezwaar bij KB. Met de kennis van nu, had ik het net zo goed zelf kunnen doen.
De communicatie is traag en niet altijd volledig of juist. Ik heb nagenoeg alle info in een kant en klaar pakket aangeleverd, dus achteraf gezien had ik het net zo goed zelf kunnen doen. Na een periode van stilte gisteren zelf wederom contact opgenomen voor statusupdate. Telefonisch niet bereikbaar, maar half uur na mijn telefoontje wel ineens een email met de beslissing van de gemeente. Die al eind november was gemaakt met een officiële brief van half december. Dat is een maand later....

Reactie Kosteloos Bezwaar:

Bedankt voor uw reactie.
Wij vinden het erg spijtig dat u onze dienstverlening met een 5 uit 10 beoordeeld en daarmee onze dienstverlening als ietwat onvoldoende beschouwd. Gelukkig heb ik in ons telefoongesprek enige onduidelijkheid weg kunnen nemen en begreep ik dat u vooral ook teleurgesteld bent in de gemeente Amsterdam. Ik hoop met deze reactie nog meer van u ontevredenheid weg te nemen.
Allereerst gaf u in uw review en ons telefoongesprek aan dat u ons heeft gebeld maar de telefoon niet over ging. Ik weet niet wat er is gebeurd maar wij waren op 15 januari 2018 bereikbaar en er stond geen gemiste oproep in onze telefoon. Wanneer er een gemiste oproep in de telefoon staat wordt deze persoon overigens altijd teruggebeld.
U had de illusie dat wij het bezwaarproces konden versnellen. Hoewel wij de gemeente Amsterdam meerdere malen hebben aangespoord om eerder actie te ondernemen in de bezwaarprocedure en een hoorzitting in te plannen, kunnen wij hen hiertoe helaas niet dwingen. De gemeenten en belastingsamenwerkingen hebben namelijk bij wet tot het eind van het jaar de tijd om uitspraak te doen op het bezwaarschrift. De gemeente Amsterdam had dit jaar een personeelstekort en er was een probleem met hun softwaresysteem waardoor het hele proces dit jaar erg lang duurde.
In uw review geeft u aan dat de gemeente Amsterdam eind november 2017 al op het bezwaar zou hebben beslist. U dacht dat de gemeente tijdens de hoorzitting die eind november 2017 heeft plaatsgevonden al mondeling had beslist op het bezwaarschrift. Echter, de gemeente Amsterdam geeft (net zoals overigens alle andere gemeenten en belastingsamenwerkingen) in een hoorzitting geen uitsluitsel over het al dan niet verlagen van de WOZ-waarde. Vorengaande hebben wij u per mail op 22 mei 2017 al trachten uit te leggen. Ik begrijp dat er veel tijd is verstreken tussen het door ons versturen van voorgemelde mail en de hoorzitting met de gemeente Amsterdam. Ik kan mij dan ook goed voorstellen dat deze informatie u is ontgaan.
Wij ontvingen de uitspraak op het bezwaarschrift van de gemeente Amsterdam pas net voor de feestdagen, op 22 december 2017. Wij hebben u hierover op maandag 15 januari 2018 (net na het weekend) gemaild. Wij doen ons uiterste best om u zo snel mogelijk te informeren en hebben wel binnen 12 werkdagen gereageerd maar door de kerstvakantie die er tussen zit, duurt het erg lang voor uw gevoel. Ik kan mij voorstellen dat het voor uw gevoel onbegrijpelijk lang duurt omdat u ervan uit gaat dat wij de uitspraak op het bezwaarschrift pas doorsturen n.a.v. uw telefoontje en daarnaast denkt dat wij eind november 2017 al wisten wat de uitspraak op het bezwaarschrift zou zijn en ook verwacht dat wij louter een kopietje van de uitspraak hoeven door te sturen naar u. echter zoals hiervoor aangegeven, hebben wij het telefoontje niet ontvangen en is er eind november 2017 geen mondelinge beslissing genomen door de gemeente.
Tevens is het niet zo dat wij slechts een kopietje van de uitspraak doorsturen naar onze klanten. Wij hebben tijd nodig om de uitspraak op ons bezwaarschrift te beoordelen omdat wij moeten bepalen of de uitspraak op het bezwaarschrift terecht is. Zeker in uw geval waarin de WOZ-waarde naar aanleiding van ons bezwaarschrift helemaal niet werd verlaagd door de gemeente. In het geval de WOZ-waarde onterecht niet wordt verlaagd (of niet voldoende wordt verlaagd) kunnen wij indien wenselijk namelijk een beroepschrift indienen tegen de uitspraak op het bezwaarschrift. Ook is het van belang dat wij de uitspraak op het bezwaarschrift grondig doorlezen voordat wij deze aan u versturen omdat wij u als klant graag inlichten hoe het komt dat de WOZ-waarde niet (voldoende) is verlaagd. Wij hebben dat ook in uw geval uitgebreid toegelicht bij mail van 15 januari 2018. Hoewel dit zeker in de gemeente Amsterdam vrij ingewikkelde materie is omdat men in Amsterdam te maken heeft met erfpacht en er daardoor een erfpachtcorrectie wordt gemaakt op de WOZ-waarde, is onze informatie hierover gelukkig goed over gekomen bij u begreep ik uit ons telefoongesprek.
Ik begrijp dat u teleurgesteld bent in het resultaat en het lange wachten op uitsluitsel. Ik hoop dat uw ontevredenheid richting ons is verminderd na het lezen van onze reactie.

Score voor Kosteloos Bezwaar: 2.5/5
Zou u dit bedrijf aanbevelen? Nee
Afgenomen dienst: