Joost Hogenboom

Wij (vriendengroepje van 3 in totaal) maakten een 12 daagse 4x4 selfdrive reis met Botswana als hoofdbestemming en de Victoria Falls in Zimbabwe en Zambia als eindpunt. Khuduga Botswana Self Drives stelde het programma samen op basis van onze wensen op het gebied van de dingen die we graag wilden gaan zien en het karakter van de reis.

Beschrijf hier uw ervaringen

Al vanaf het eerste contact met Khuduga Botswana Self Drives wisten we dat we met de voor Marianne en Jan een hele goede hadden gemaakt. De communicatie verliep steeds uiterst vlot en plezierig en het enthousiasme om een reis samen te stellen die zo goed mogelijk aansloot bij onze wensen en ideeen over het karakter van de reis was heel goed merkbaar in alle opzichten. Geen vraag was teveel en de service was meer dan perfect. Omdat Jan en Marianne zelf wonen in Botswana en de gebieden die we gingen bezoeken zelf ook allemaal kennen en regelmatig bezoeken wisten we ook dat we aan een spannend maar verantwoord avontuur begonnen. De voorpret voorafgaand aan de reis was daardoor extra groot en de documentatie die we vooraf kregen (een zeer gedetailleerd en op maat gemaakt reisschema met handige tips over de route allerlei andere praktische tips, inclusief mooie kaarten van de gebieden die we zouden gaan bezoeken) versterkten dat nog eens extra. Eenmaal op reis was het eindeloos genieten.

Het reisprogramma was helemaal prima, veel afwisseling van landschappen en activiteiten en een mooie afwisseling in locaties waar we konden overnachten. Okavango was zo mooi en bijzonder vanuit de kano, al dat frisse water, groen en olifanten in en bij het water; prima gids en mooie kampplaats met wandelingen, Moremi met volop wild (mooie drive vanuit Southgate in de ochtend met drinkende leeuwen langs de rivier) en vooral Magotho campsites briljant met zoveel wild op locatie en groene drives met olifanten en hippo's, geweldig!! Nog flink vastgezeten met de auto maar alles goed gekomen na fantastische hulp van lokale bewoners. Doorsteek via Savuti naar Muchenje vooral hard werken, minder gevarieerd en droog maar verliep ook prima en camping muchenje daarna heerlijk met weer wat luxe en fijne douche! Prachtige tocht in de ochtend bij Chobe met hoogtepunt een groep leeuwen die net een olifant hadden gedood en waar honderden gieren bij kwamen....Mooie plek bij Chobe Bushcamp ook, toch blij dat we daar sliepen met olifanten bij de waterhole ipv Waterlilly Lodge in centrum Kasane. Boottocht was ok maar we waren wat verwend inmiddels en behoorlijk toeristisch; wel mooie krododillen gezien en grote groep buffels en met mooie afsluiting bij Victoria falls, ook bijzonder! Al met al een overgetelijke reis die perfect in elkaar zat wat ons betreft en ook heel goed aansloot bij onze wensen qua avontuur, afwisseling en de ontspanning op de locatie van de overnachtingen. Erg leuk ook dat Marianne en Jan ons nog wilden opzoeken in Maun voor een persoonlijke kennismaking en een drankje! In de regio is nog zoveel moois te zien (o.a. Namibie en meer gebieden in Bostwana) dus we komen hopelijk nog wel eens terug... Wij raden iedereen aan die echt op maat en met heel professioneel en betrokken advies een reis in deze regio wil maken om contact te zoeken met Jan en Marianne van Khuduga Botswana Self Drives.

Hartelijke groet van Jan Coen, Rene en Joost

Score voor Khuduga Botswana: 5/5
Zou u dit bedrijf aanbevelen? Ja
Afgenomen dienst: