Arie van Roon

Rondreis door Botswana en Namibië (Captivistrip)

Beschrijf hier uw ervaringen

We kunnen het eigenlijk het beste beschrijven alsof je twee weken lang in een natuurdocumentaire rond rijd, loopt en vaart. Met je neus boven op een krokodil die buffel wil op eten, en die buffel drijft dan steeds tegen je bootje aan door de stroming en de gids duwt hem dan weer weg met een lange stok….Geweldig.

De auto (Toyota Landcruiser bush camper) is erg goed bevallen, en …. géén lekke band gehad. De warme douche ’s ochtends in de Kalhari, onvergetelijk. Omdat de slaapzakken konden blijven liggen, was het bed in een minuut klaar, ideaal. Achteraf hadden we best meer kunnen/willen kamperen, dat we weten we dan voor een volgende keer!

Lodges waren ook erg leuk, allemaal anders, elke keer een verrassing t/m de laatste aan toe. Daar (in de Chobe bush camp) vermaakt door de kok en tijdens het diner werden we weggeroepen omdat er een groep van honderden buffels langs het camp bij de ingang voorbij trok, de natuurdocumentaire ging door tot het laatst! We hadden een lodge met direct zicht op de waterhole, en toen het licht werd stonden er olifanten stonden te drinken, vertrokken en opgevolgd door 5 gnoe’s. Daarna de parelhoenen en afgerond met een clubje wrattenzwijnen. En dan moet je je nog aankleden! Prachtige begin van de dag waarop we weer terug moesten.

Het enige dat wat moeizaam ging waren de geboekte excursies. Het zou handig zijn daar een “voucher” van te hebben zodat in de accommodatie duidelijk is wat er geboekt is. Wel is het steeds goed gekomen. We hebben de mooiste boottocht van de vakantie gehad vanuit Kasane (met die krokodil van hier boven, en een troep olifanten die vlak bij de boot de rivier overstaken en het er eens lekker van namen in het water, de vierde ijsvogelsoort en een jagende zwarte reiger). En een mooie wandeling over een eiland in de Thamalakane rivier bij Maun. Oog in oog met de zebra's en red lechwe's, nu eens niet vanuit de auto, maar 'gewoon' er op 50 m vanaf langs lopen.

Score voor Khuduga Botswana: 5/5
Zou u dit bedrijf aanbevelen? Ja
Afgenomen dienst: