Ronald en Nancy uit Vinkeveen

Vijf weken self-drive door Namibië en Botswana

Beschrijf hier uw ervaringen

Mei 2019. In maart en april 2019 hebben we een prachtige reis gemaakt door Namibië en Botswana. Nadat we op de bijzondere reizen beurs in Amsterdam een presentatie hebben bijgewoond van Jan en Marianne die ons erg aansprak hebben we met Khuduga contact opgenomen voor ondersteuning bij de voorbereiding van deze reis . De persoonlijke benadering en het maatwerk wat Khuduga kan leveren sprake mij daarbij in het bijzonder aan.
Na wat heen en weer sturen van enkele mails, waarbij Marianne telkens vlot en uitgebreid reageerde op onze vragen, en ontvangst van alle benodigde documenten en een uitgebreide reisgids kon ons avontuur eind maart beginnen.
Zowel Namibië als Botswana hebben aan al onze verwachtingen voldaan.
Bij de verhuurder Bushlore werd alle tijd genomen voor uitleg en overdracht van de Toyota-bushcamper. Wat een geweldige auto is dit om deze reis mee te maken. Liggend vanuit je daktent de sterrenhemel kunnen zien luisterend naar de geluiden van Afrika is magisch. Wij waren daarbij erg blij gekozen te hebben voor de Bushcamper die voorzien is van een complete kampeeruitrusting, koel- en vriesbox en comfortabele toegang tot het slaapgedeelte waarbij je rechtopstaand aan kan kleden in de auto. De door Marianne voorgestelde accomodaties waren stuk voor stuk bijzonder aangenaam. De variatie tussen soms een lodge zoals bij Chobe Bush Camp en Kalahari Bush Breaks en op andere dagen kamperen midden in de natuur met olifanten rondom de camper maakte de reis zowel avontuurlijk als ook relax.
De zandwegen rondom Savuti en watercrossings bij Khwai waren voor de Toyota Landcruser geen enkel probleem en hoe leuk is het niet om op deze manier 4x4 te kunnen rijden.
Na een eerste nog wat onwennig ontmoeting met olifanten, went de aanwezigheid van deze enorme dieren snel en blijkt dat je bij een ontmoeting, mits natuurlijk met respect voor hen en vanaf voldoende afstand, weinig van hen te vrezen hebt.
De ontmoeting met Jan en Marianne bij Old Bridge Backpackers in Maun was bijzonder leuk. Om elkaar na de vele mails te kunnen ontmoeten en ervaringen van de reis uit te kunnen wisselen was erg gezellig en hadden we niet willen missen.
Al met al een geweldige reis waarbij de hulp van Khuduga bijzonder op prijs is gesteld en waar wij nog vele jaren met plezier aan terug zullen denken. We hopen Jan en Marianne snel weer te treffen op de vakantiebeurs in Amsterdam of misschien nog beter bij een volgende reis in Afrika.

Score voor Khuduga Botswana: 5/5
Zou u dit bedrijf aanbevelen? Ja
Afgenomen dienst: