Montage

Familie Blom

De door ons uitgezochte keuken is door Jeffrey, de keukenmonteur, mooi en netjes geplaatst. Daar is niets op aan te merken.
Sombroek biedt daarnaast aan dat bepaalde werkzaamheden gedaan kunnen worden door bijvoorbeeld een installateur of schildersbedrijf. Het voordeel zou dan zijn dat het binnen de bedrijven wordt afgestemd en je als klant minder hoef te regelen. Dit is een vrijblijvende service die wordt aangeboden en aan de klant of ze daar gebruik van willen maken.
Zo zijn wij dat ook aangegaan, alleen is dat heel anders gelopen dan we van te voren hadden gedacht. Ons advies is als je gebruik wilt maken van de diensten van het schildersbedrijf De Langedijk, om dan een volledig gespecificeerde offerte te vragen en niet een totaalbedrag voor meerdere werkzaamheden. Wij zijn na afloop geconfronteerd met een rekening voor alleen het werk van de stukadoor (die wordt ingehuurd door De Langedijk) van bijna duizend euro voor vijf uurtjes werk voor circa vijf m2 meter keukenmuur en koof.

Geen.

Maak gebruik van meerdere schildersbedrijven waar de klant uit kan kiezen en gebruik van kan maken. Het is kwetsbaar om met een bedrijf in zee te gaan en het is ook juist goed om elkaar scherp te houden en niet een vanzelfsprekendheid dat het bedrijf, als een klant hier gebruik van wil maken, het werk toch wel krijgt.

Aanvulling op uw reactie van 6 juli 2021.
Wij zien dat u uw reactie van 27 mei 2021 iets heeft gematigd.
Het is echter jammer dat u alleen met schildersbedrijf De Langedijk contact heeft opgenomen om hun kant van het verhaal te horen. En dat u niet de moeite heeft genomen om onze kant van het verhaal te horen. Met name omdat uw reacties nu gebaseerd zijn om één kant van het verhaal. Het ligt anders dan u doet voorkomen.

Reactie Keukenspeciaalzaak Sombroek:

Fijn dat u aangeeft dat de keuken in ieder geval naar wens is.
Het is inderdaad een vrijblijvende service dat wij kunnen zorgen dat het extra werkzaamheden gedaan worden. Deze service houdt niet in dat wij meerdere offertes gaan opvragen waar de klant dan een keuze uit kan maken. Wij vragen een opgave op bij bedrijven waarvan wij weten dat ze netjes werken en hun afspraken nakomen.
U beslist als klant zelf of u akkoord gaat met het aanbod van (in dit geval) het schildersbedrijf. Het schildersbedrijf weet ook dat u daarin de vrije keus heeft en het is dus zeker niet zo dat zij het werk 'toch wel krijgen'. Er worden marktconforme prijsopgaven gemaakt. Dat controleren wij steekproefgewijs.
Zeker de afgelopen jaren zijn prijzen van installatie- en afwerkbedrijven behoorlijk gestegen. Wij merken dat sommige mensen daar nogal van schrikken. Dat is ook logisch, omdat je er als consument ook niet regelmatig mee te maken hebt en dus die ontwikkeling niet hebt meegemaakt. Wellicht heeft dat u beoordeling beïnvloed.
U bent vooraf akkoord gegaan met de prijsopgave, waarbij tevens de kanttekening gemaakt moet worden dat de werkzaamheden meer zijn geweest dan u hier doet overkomen. Tevens zijn er vanuit het schildersbedrijf voldoende inspanningen gedaan om u tevreden te krijgen.
Het is jammer dat u ons bedrijf als onvoldoende beoordeeld voor iets waar wij niet veel aan kunnen doen, maar het is fijn om te lezen dat de keuken naar wens is.
Team Sombroek

Score voor Keukenspeciaalzaak Sombroek: 2/5
Beveelt u dit bedrijf aan Ja