Berna Hoebeek

Vanaf het begin al moeite met deze opleiding; werd een fout in mijn administratie gemaakt waardoor ik voor niks kwam opdagen. Werd verteld in voicemail dat dit kwam doordat mijn officiële voornaam (voor STAP) anders is dan mijn roepnaam (eigen bijdrage en aanmelding) en de betaling daarom niet gekoppeld werd. Onzin, want dan zoek je gewoon op achternaam lijkt mij. Toen ik belde zou het komen doordat ze vol zaten en ik me te laat had aangemeld. Ik had mij 3 maanden van tevoren aangemeld omdat ik dit via STAP deed, dus dat is ook onzin. Zelfs als het zo was heb ik hier nooit een bericht van gehad zodat ik me voor een andere inloop kon aanmelden. Mevrouw aan de telefoon was hier ook onvriendelijk over en bleef mij maar de schuld geven van hun eigen fout ipv gewoon een excusus wat het enige was wat ik wilde.

Ook heb je blijkbaar 2 modellen nodig om op te tattoeren ipv eentje. Heb hier maanden van tevoren over gebeld om dit na te vragen omdat ik wist dat modellen vinden moeilijk zou zijn voor mij, zou toen om 1 model gaan. Eerste les werd ineens verteld dat je er 2 moest hebben – kwam voor alle cursisten als een verassing. Wederom kreeg ik de schuld hiervan en werd mij door de docent verteld “succes met de baan zometeen als je nu al geen modellen kan vinden” en dat ik “niet zo onzeker” moest zijn en gewoon maar meer mensen moest vragen. Docent was verder ook erg afgeleid en had het veel over persoonlijke zaken (beetje onprofessioneel).

Je leert verder voor deze opleiding van 1300 euro en nog eens 1300 aan materialen (als je via hun site besteld; niet doen, de spullen heb ik voor circa 750 euro kunnen aanschaffen zelf) geen tattoeren. Je leert simpele lijnen trekken, inkleuren met zwart en basisshading. Dat is het. Let ook op: op de site staat dat je “kleuren” leert – dit is NIET leren werken met kleuren, maar inkleuren met zwart!

Enige pluspuntje is dat de GGD-hygiene goed wordt aangeleerd en je je certificaat krijgt. Voor de rest een grote kutzooi. Zou sterk afraden hier een cursus te volgen.

Reactie Jolange Opleidingen:

Beste Berna,
Door enorme drukte met STAP-aanmeldingen kan er ruis ontstaan. Wij staat 100% achter onze cursisten en doen er alles aan om problemen op te lossen als we van te voren weten en niet achteraf. Echter zijn sommige cursisten nooit tevreden te stellen.
Team Jolange

Score voor Jolange Opleidingen: 1/5
Zou je dit bedrijf aanbevelen? Nee